جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد بر مفاهیم درسی تأکید دارد



مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد خبر داد و گفت: این جشنواره بر مفاهیم درسی تأکید دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی در این‌باره افزود: این جشنواره با اهدافی همچون دستیابی به توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی درسی و تولید محتوای چند رسانه‌ای متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و بهره‌گیری هوشمندانه در فرآیند تدریس، یادگیری توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش محوری در نیل به وضع مطلوب برگزار شد.

وی در تشریح روند فعالیت‌های این جشنواره گفت: مرحله اول بصورت استانی و مرحله دوم بصورت کشوری در گروه‌های (دانش‌آموزی پایه ششم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه هنرجویان؛ مدرسان، فرهنگیان و دانشجو معلمان) برگزار شد که در نهایت کار انتخاب آثار برگزیده از حدود 50 هزار اثر صورت گرفت.

وی محورهای برگزاری جشنواره را تولید قطعات آموزشی با موضوعات درسی (آموزشی تربیتی، تولید درس‌افزارهای آموزشی، قطعات و نرم‌افزارهای آموزشی با موضوعات پرورشی، دینی، قطعات و نرم‌افزارها در حوزه تربیت بدنی سلامت، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، تولید قطعات و نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی آموزشی با تأکید بر مفاهیم درسی بر شمرد.

لازم به ذکر است در این دوره از جشنواره 83 هزار و 832 اثر در شبکه ملی رشد ثبت نام کردند و نزدیک 50 هزار اثر توسط فرهنگیان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و هنرآموزان و هنرجویان در قالب ویندوز و اندروید به دبیرخانه‌های استانی جشنواره ارسال شد؛ پس از ارزیابی توسط گروه‌های تحلیل و تولید محتوای استان‌ها حدود 500 اثر در دبیرخانه مرکزی جشنواره بارگزاری و نفرات اول تا سوم استان‌ها به منظور رقابت جهت مشخص شدن نفرات متنخب کشوری در گروه‌های مزبور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت برگزیدگان کشوری در گروه‌های پنجگانه انتخاب و معرفی شدند.

اسامی نفرات برگزیده از طریق این لینک قابل مشاهده می‌باشد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA