به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: سند برنامهدرسی ملی نقشه راهی است برای برنامهریزان درسی و معلمان و مدیران در مقاطع و پایهها و رشتههای مختلف تحصیلی تا بتوانند مبتنی بر آن نقشه اهداف و برنامههای درسی را به تناسب شرایط اقلیمی و تنوع روشی در راهبردهای یاددهی- یادگیری تحقق بخشند.
امسال به عنوان سال 94، دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه در نظام جدید 6 سال ابتدایی و سه سال متوسطه اول با کتابهای جدید مبتنی بر سند برنامهدرسی ملی و معلمان و دبیران آشنا با برنامههای درسی و فضاهای آموزشی و تجهیزات و مواد و رسانههای تحصیلی متناسب با سند و استلزامات اجرایی،انجام میپذیرد برگزاری اجلاس سی و دوم رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور فرصتی مناسب را فراهم نمود تا رؤسای آموزش و پرورش در آستانه تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون مرکزی آن می باشد، ضمن آشنایی با ابعاد آشکار و پنهان سند در قالب کارگروه های تخصصی و استماع سخنرانی ها و میز گردهای تخصصی آمادگی لازم را برای انجام پروژه مهر 94 و همسویی با اجرای برنامه درسی ملی و مشارکت درتنظیم برنامه ششم توسعه فراهم آورند.
در انجام فرایند اجرای سند برنامه درسی ملی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش رسالتی مهم در ارزشیابی از میزان تحقق اهداف و انجام برنامهها و فراز و نشیبهای انجام برنامهها و ارائه بازخوردهای مستقیم و اصلاح و پیشنهادات مناسب و مبتنی بر واقع بینی و پژوهش محوری به سیاستگذاران و برنامهریزان درسی و آموزشی و مدیران و معلمان و فرهنگیان برای نهضت تحول در برنامههای تربیتی و تحصیلی کشور عزیزمان ایران بر عهده خواهد داشت و امید آنکه تک تک پژوهشگران مومن و فاضل پژوهشگاه مطالعات در انجام چنین عهدی امانت داری موفق باشند.
ارسال نظر