روابط عمومی، عنصراساسی و نقش‌آفرین در فرایند توسعه تفاهم اجتماعی



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علیرضا جدایی در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی که صبح روز یکشنبه 1 آذرماه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم اجتماعی با استقرار تفاهم ارتباطی ، درک و فهم اندیشه های جدید ، تشریح ، تفصیل و تبیین اندیشه ها و ایجاد نهادی جدید برای تحقق این اندیشه ها حاصل خواهد شد و روابط عمومی یک نهاد ممتاز برای تحقق اندیشه ها و بصیرت های جدید است .

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که یکی از ویژگی های اساسی روابط عمومی ها ارائه اطلاعات مناسب کمی و کیفی در بین سه گروه مدیران ، گروه های اجتماعی و شهروندان است خاطر نشان کرد : این اطلاعات باید بدون دستکاری واقعی ، دقیق و شفاف باشند.

 وی رسیدن به فهم مشترک میان مدیران ،‌ گروه های اجتماعی و شهروندان را زمینه ساز توسعه تفاهم اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی عنوان و تصریح کرد : پیش بینی مسایل و شکل بخشیدن به رویدادهای آینده از وظایف مهم روابط عمومی ها است .

جدایی با اشاره به نقش اثرگذار روابط عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی افزود : روابط عمومی ها می توانند از طریق ، توسعه آگاهی ها ، جلب مشارکت های مردم ، اصلاح عملکرد سازمان ها ، کاهش نابرابری اطلاعات ایجاد تفاهم ارتباطی و تحلیل افکار عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی ایفای نقش کنند .

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد : سه اصل صحت ، دقت وشفافیت، ملاک و معیار رفتار در روابط عمومی است و درهمین راستا مخاطب پژوهی ، رصد مستمر رویدادها و سنجش اقدامات برای تنظیم بهینه مناسبات و ارتباطات با هدف اصلاح عملکرد دستگاه ها و سازمان ها و اعتلای سرمایه های اجتماعی از ویژگی های یک روابط عمومی تحلیل گر منتقد محسوب می شود .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روابط عمومی های آموزش و پرورش بتوانند با بازنگری و ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت های خویش در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت و فرایند توسعه همه جانبه کشور اسلامی به نحو شایسته و بایسته نقش آفرینی کند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA