به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محسن باهو مشاور فناوری اطلاعات رئیس سازمان با اشاره به اهمیت توسعه فناوری در سیستم آموزشی مدارس گفت: دستگاههای اجرایی یزد برای هوشمند سازی مدارس همکاری کنند.
وی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش در تحولات پیش رو، نگاهی آیندهنگر و پیشتاز است، اظهار داشت: تربیت فناورانه مرجع نگاه در حوزه فناوری است.
مشاور فناوری اطلاعات سازمان پژوهش، محور کردن فضای آموزشی مدارس مختلف کشور را از جمله ضرورتهای نگاه فناوری آموزشی دانست و بیان کرد: آموزش و تولید محتوای آموزشی نقش مهمی در راستای اجرای قوی طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس، ایفا می کند.
باهو با اشاره به اهمیت تدوین برنامههای مشارکتی در پیشبرد اهداف طرح هوشمندسازی آموزشی گفت: سهم بازار آموزش و پرورش در حمایت از تولید محتوای آموزشی حائز اهمیت است.
وی سهم محتوا در طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی را 70 درصد و سهم زیرساخت را 30 درصد عنوان و اظهار کرد: وزرات آموزش و پرورش تحلیل و بررسی طرحهای آموزشی که در راستای ارتقای سیستم آموزشی مدارس تدوین شدهاند را در دستور کار خود قرار داده است.
مشاور فناوری اطلاعات معاون وزیرآموزش و پرورش افزود: اعمال مدیریت، تعیین چارچوب اجرایی و مدیریت اجرای طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی را از جمله ضرورتهای این طرح دانست و ادامه داد: خروجی مدارس هوشمند باید تولید دانش مبتنی بر تکنولوژی نوین باشد.
وی با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی تصریح کرد: توسعه فناوری اطلاعات به عنوان یک اصل در همه رخدادهای زندگی بشری پذیرفته شده و با اجرای این کار میتواند نیازهای علمی، هنری و پژوهشی دانش آموزان را بر طرف کرد.
باهو استفاده از ظرفیت های بومی را از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای تقویت و اجرای کامل طرح هوشمندسازی سیستم آموزشی مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان با شیوههای جدید کسب اطلاعات و دسترسی به منابع عظیم علمی از جمله ویژگی های مدارس و سیستم آموزشی هوشمند است.
ارسال نظر