بهره‌‌گیری از خرد جمعی در پژوهش‌ها ضروری است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید احمد حسینی مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مدیرعامل جدید مؤسسه فرهنگی برهان با اشاره به اینکه پژوهش‌ها عموماً به دو صورت عام و خاص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پژوهش عام در مطالعات سازمان پژوهش آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بازخورد پژوهش‌های عام در نهاد آموزش و پرورش در فصلنامه تعلیم و تربیت قابل مشاهده است.

حسینی با اشاره به پژوهش خاص در آموزش و پرورش اضافه کرد: این پژوهش در برنامه‌ریزی درسی، آموزش و اهداف دوره در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه پژوهش موضوعی دارای استمرار است، افزود: توقفی برای موضوع پژوهش نباید تصور شود.

حسینی تأکید کرد: سند ملی دستگاه آموزش و پرورش بر مبنای پژوهش چندین ساله تدوین شده است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی برای ایجاد پایه دهم گفت: این پژوهش‌ها از سال‌ها قبل در شورای عالی آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش تعیین عناوین درس‌ها و گروه‌های درسی برای ایجاد پایه دهم مطالعات مطلوبی انجام داده است، اضافه کرد: نیازسنجی در موضوعات پژوهشی این دوره تحصیلی مورد توجه قرار داشت.

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به نظارت سازمان پژوهش و دفتر تالیف بر تولیدات محتوایی برنامه‌های آموزشی و تولیدی در مقطع پیش‌دبستانی عنوان کرد: با وجود نظارت‌های این سازمان تولیدات استانی انسجام بیشتری پیدا کرده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی برهان با اشاره به اینکه بومی‌سازی تولیدات محتوایی مقطع پیش‌دبستانی موجب ترغیب مؤلفان برای استفاده از ظرفیت‌های استان می‌شود، عنوان کرد: با این اقدام مؤلفان برتر در استان‌ها شناسایی و برای فعالیت به دفتر تألیف معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به موفقیت استان زنجان در زمینه تولید محتوا در مقطع پیش‌دبستانی تأکید کرد: برخی از فعالیت‌های این استان ظرفیت آن را دارد که در سطح ملی مطرح شود.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA