به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، عصاره در میزگرد بررسی چگونگی توسعه فعالیت های تیمز و پرلز در مکان پژوهشگاه با تاکید بر توسعه این فعالیت ها در آموزش و پرورش اظهار داشت: تولید شواهد معطوف به تصمیم سازی و سیاست گذاری، اشاعه نتایج و آشنایی با تیمز و پرلز و تربیت پژوهشگران آشنا به استخراج سیاست های برگرفته از مطالعات تیمز و پرلز از اهداف مهم طرح کاربست مطالعات تیمز و پرلز است.
عصاره برگزاری همایش های سالانه ارایه یافته های پژوهشی ناشی از انجام پژوهش های برگرفته از داده های مطالعات تیمز و پرلز، تهیه چکیده های سیاست گذاری برای استفاده مستقیم کارشناسان، برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش، تشکیل کارگروه های اجرایی برای استخراج یافته های متناظر برای استفاده در آموزش ضمن خدمت معلمان و تلاش برای تلفیق مباحث با محتوای آموزشی دوره های ضمن خدمت را برخی از راهکارهای اساسی اشاعه نتایج و آشنایی با تیمز و پرلز معرفی کرد.
وی برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی تیمز و پرلز با شرکت سرگروه های آموزشی درس های علوم، ریاضیات و سواد خواندن به منظور آشنایی آن ها با ویژگی ها، نتایج و کاربردهای مطالعات تیمز و پرلز، تهیه و تولید کلیپ ها و فیلم های آموزشی با موضوع ویژگی، نتایج و کاربردهای مطالعات تیمز و پرلز، همکاری با کارشناسان و سیاست گذاران آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه هایی با کارشناسان دفتر تالیف برای استفاده از نتایج در اصلاح برنامه ها و کتاب های درسی را از دیگر راهکارهای اساسی اشاعه نتایج و آشنایی با تیمز و پرلز برشمرد.
این مقام مسئول تشکیل کارگروه های تخصصی مساله شناسی و موضوع یابی در آموزش و پرورش بر اساس داده های مطالعات تیمز و پرلز را گامی مثبت برای پاسخ هدفمند به مشکلات و ضعف های موجود اعلام و بر سفارش، طرح ریزی و انجام پژوهش های تحلیل ثانویه در زمینه داده ها، تهیه و تدوین بانک سوالات، تولید کتاب یا مجلات در راستای تامین محتوای برگرفته از یافته های مطالعات تیمز و پرلز و انتشار سالنامه مقالات پژوهشی برگرفته از داده های تیمز و پرلز به عنوان برخی دیگر از تصمیم گیری ها و سیاست های آموزش و پرورش تاکید کرد.
گفتنی است: در این میزگرد استخراج کدهای نمره گذاری تشخیصی، اختصاص ویژه نامه هایی از نشریه های موجود آموزش و پرورش و اجرای مطالعات کلان مقیاس در موارد لزوم برای گردآوری اطلاعات مکمل به منظور ارایه شواهد متقن در آموزش و پرورش از دیگر سیاست های آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های مرتبط با مطالعات تیمز و پرلز معرفی شد..
در پایان این میزگرد تربیت و به کارگیری پژوهشگران مسلط به روش های آماری پیشرفته، تشکیل کارگروه های تخصصی، برگزاری کارگاه آموزشی، توجیهی و دعوت از متخصصان برجسته بین المللی در زمینه تحلیل داده ها و استفاده از نتایج تیمز و پرلز به منظور آموزش کارشناسان و پژوهشگران از سیاست های بر گرفته شده از مطالعات تیمز و پرلز عنوان شد.
ارسال نظر