کتابهای کمک آموزشی باید همگام با اسناد بالادستی تالیف شوند



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سیداحمد حسینی مشاور رئیس سازمان پژوهش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: کتاب های کمک آموزشی باید وارد بازار شود که بتواند به عنوان کتاب کار بخش هایی که در کتاب های درسی نیامده را وارد کند تا به فرآیند یادگیری دانش آموزان کمک کند .

وی گفت: کتاب های کمک آموزشی و کتاب های کار باید همگام با اسناد بالادستی مانند سند ملی برنامه درسی و اسنادی از این دست باشد تا بتواند پشتیبان برنامه درسی و سیستم آموزشی کشور باشد تا به این موضوع کمک کند.

مدیرعامل موسسه انتشارات مدرسه تصریح کرد: استفاده از لوازم کمک آموزشی مانند نرم افزار و فیلم و آثار غیرمکتوب بیشتر به این دلیل است که قدرت آموزش معلم را در کلاس بالا ببرد و زمینه ای را فراهم کند تا با وسیله این ابزار بتواند دانش و علم را در کمترین زمان ممکن به دانش آموزان منتقل کند.

وی ادامه داد: همانطور که سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده در کتاب های درسی با اضافه شدن کتاب های تفکر و پژوهش و سبک زندگی قصد دارد تا دانش آموزان به صورت گروهی فکر کنندو تصمیم بگیرند و با هم در زمینه های علمی اشتراک داشته باشند و در این درس ها معلم حق نتیجه گیری ندارد و دانش آموزان هستند که باید با بحث علمی به نتیجه برسند و معلم فقط آن گروه ها را جمع بندی می کند و به آنها نظم می دهد.

حسینی گفت: پژوهش اساس تفکر است و اگر ما به دنبال این هستیم که خلاقیت را در دانش آموزان بارور کنیم باید زمینه های پژوهشی را در دانش آموزان افزایش دهیم شاید برخی در ظاهر رتبه خوبی را در کنکور کسب کنند اما چیزی از کتاب درسی و محتوای آن نیاموخته باشند.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA