موفقیت سازمان نیازمند روابط عمومی مُتعامِل و پویاست



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی پژوهشکده برنامه ریزی و نوآوری های آموزشی عصر روز دوشنبه دهم خرداد ماه 95 دکتر هاشمی اظهار کرد: سازمان تنها دستگاه پژوهشی، برنامه ریز و مجری آن است. آموزش و پرورش نیز به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور از فعالیت های متنوعی را ساماندهی می کند. طبیعتا با مشکلات  متنوعی نیز مواجه می شود که باید از طریق پژوهش راه حل های کنترل و یا حل آن را ارائه نماید.

وی با اشاره به بخش های مختلف ساختاری وزارت آموزش و پرورش، افزود: البته این بخش های متنوع که هدف مشترکی را دنبال می کنند، باید با تعامل و هماهنگی، اقدامات خود را به اجرا درآورند و منفک و جزیره ای عمل کردن آسیب زا خواهد بود.

دکتر هاشمی نیاز دستگاه به یک دروازه ورود و خروج اطلاعات را ضروری خواند و اضافه نمود: اطلاع رسانی تنها تقلیل و تنزیل جایگاه روابط عمومی است و روابط عمومی باید از حالت یک طرفه و اطلاع رسانیِ صِرف خارج شود و نقشی مُتعامِل و چند جانبه ایفا نماید.

وی نظر سنجی های علمی، افکار سنجی، رصد رسانه های جمعی، تحلیل رویداهای مرتبط با دستگاه و انتقال اطلاعات شفاف و به هنگام به مسئولان را نیز جزیی از وظایف روابط عمومی مُتعامِل و پویا برشمرد و افزود: ما طرح هایی را تصویب و به مورد اجرا می گذاریم، اما بازخورد آن را دریافت نمی کنیم و نمی دانیم تا چه اندازه مورد استقبال مردم واقع شده و یا ضعف ها و قوت های آن چه بوده و یا تا چه اندازه دستیابی به اهداف قصد شده را تسهیل نموده است.

دکتر هاشمی موفقیت سازمان را در گرو داشتن روابط عمومی مُتعامِل و پویا دانست و اضافه نمود: با پیش بینی زمینه های تَعامُل، قطعا میزان مراجعه و ماندگاری مخاطبین در سایت سازمان نیز افزایش می یابد.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA