استفاده از ظرفیت مجلات رشد در برگزاری کرسی‌های ترویجی و تخصصی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام والمسلمین دکترعلی ذوعلم در سومین جلسه کمیته دستگاهیِ کرسی‌های ترویجی(مناظره علمی - عرضه دیدگاه علمی) و تخصصی (نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی)، که عصر روز یکشنبه 16 آبان ماه 95 در سازمان برگزار شد با اشاره به سخنان یکی از اعضاء، اضافه کرد: روح کلی آئین نامه باید با توجه به امکانات، ماموریت و شرح وظایف آموزش و پرورش بومی سازی شود.

وی با بیان این مطلب که برای ممانعت از تفسیر به رای و ایجاد تشتت در برداشت ها باید هریک از واژه های به کار گرفته شده در آئین نامه به روشنی تعریف عملیاتی شود. به عنوان مثال مشخص شود«مراد از مناظره چیست؟» و یا «نقد» یعنی چه؟ باید زمینه و جرئت نقد کتاب های درسی و یا سند تحول نیز فراهم شود.

ذوعلم با بیان این مطلب که واقعا شاید خیلی ضروری هم نباشد وارد نظریه پردازی شویم، افزود: گاهی مطالبی به عنوان نظریه مطرح می شود که با اصول و قواعد کلی نظریه پردازی انطباق ندارد.

وی ظرفیت مجلات رشد را فرصت مناسبی برای طرح موضوع، نقد و بررسی آن عنوان کرد و اضافه نمود: انجام مصاحبه با صاحب نظران، چاپ مقالات، نقد و بررسی آن و رفت و برگشت های این چنینی می تواند به تدریج ایده ها را به نظریه تبدیل نماید. البته شایسته است مشوق هایی نیز از جمله کاهش ساعات موظف کاری، اضافه کار، تخصیص فرصت های مطالعاتی داخلی و خارجی نیز در نظر گرفته شود.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA