ارتقاء جایگاه معلمان ایرانی در آزمون بین المللی تیمز 2015



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر مسعود کبیری در نشست علمی ارائه گزارش عملکرد دانش آموزان ایرانی در آزمون بین المللی تیمز 2015 که صبح روز شنبه 13 آذرماه 95 در سالن اجتماعات سازمان پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: در ایران 12 درصد از دانش آموزان شرکت کننده در آزمون تیمز زیر نظر معلمان ریاضی با مدرک کارشناسی ارشد به بالا، 65 درصد با مدرک کارشناسی، 21 درصد با مدرک کاردانی و 2 درصد با مدرک دیپلم مشغول به تحصیل بوده اند که از حیث مدرک تحصیلی، مدرک معلمان ایرانی نسبت به تیمز 2011 افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وی افزود: از حیث مدرک تحصیلی مدیران شرکت کننده در آزمون تیمز 2015 نیز نتایج به دست آمده حاکی از آن است که  16 درصد مدیران ایرانی مدارس شرکت کننده در تیمز 2015 دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر، 77 درصد مدرک کارشناسی و 7 درصد دارای مدرک کاردانی بوده اند که در مقایسه با میانگین جهانی، دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس ایرانی از میانگین بین المللی(47%) بالاتر بوده است.

وی همچنین از کسب نمره برتر دانش آموزان ایرانی در « احساس تعلق به مدرسه» خبرداد و اضافه کرد: میانگین بین المللی «احساس تعلق بالای دانش آموزان به مدرسه» در پایه چهارم 66  و در پایه هشتم 44 بوده که میانگین دانش آموزان ایرانی در این بخش به ترتیب 71  و 45 می باشد که حاکی از احساس تعلق بیشتر دانش آموزان ایرانی به مدرسه بوده است.

دکتر کبیری اضافه کرد: نتایج به دست آمده حاکی از آن است که میزان رضایتمندی شغلی معلمان ایرانی در پایه چهارم نیز نسبت به میانگین بین المللی با کسب 83 متتیاز در جایگاه نخست قرار دارد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA