مدارس به حجم کتاب های درسی اکتفا نمی‌کنند



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل  سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ابراهیم ریحانی استادیار دانشگاه و مدیر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی دفتر تالیف کتب درسی در حاشیه برگزاری نشست تخصصی گروه ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده به کتاب های جدید ریاضی متوسطه اظهار داشت: در کتاب های قبلی نمادهای ریاضی برجسته تر بوده یعنی تاکید بر منطق برای منطق می شد. الان در پایه های هشتم و نهم استدلال وجود دارد ولی با زبان صور و گزاره ها بیان نمی شود.

وی در همین خصوص افزود: مثلا ما در دوره ابتدایی نشان دادیم که جمع یک عدد فرد و یک عدد زوج میشود عدد فرد و جمع دو عدد فرد می شود یک عدد زوج. این یک استدلال است.

مدیر گروه ریاضی دفتر تالیف بالابودن حجم کتاب های ریاضی نسبت به وقت تعیین شده برای کلاس را تنها یکی از مشکلات مربوط به حجم درس مورد نظر دانست و گفت: مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از مدارس فقط به کتاب درسی اکتفا نمی کنند و ذهن دانش آموز را با حجم گسترده ای از مطالب دیگر برگرفته از جزوات و کتابهای کمک آموزشی درگیر می کنند و چنین می شود که دانش آموزان و معلمان در مواجهه با این حجم بالای مطالب دچار کمبود وقت می شوند.

نبودن امکان تدریس آزمایشی کتاب های جدید یکی دیگر از مشکلاتی است که از نظر ریحانی بر همه کتاب های تازه تالیف وارد است.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA