نقش «معلم» در دیدگاه فطرت گرایی توحیدی بررسی شد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرت الله فاضلی با اشاره به برگزاری سلسله نشست هایی از این دست با هدف بررسی عوامل موثر در تعلیم و تربیت از دیدگاه فطرت گرایی توحیدی، افزود: امروز در این نشست علمی نقش «معلم» در دیدگاه فطرت گرایی توحیدی در برنامه درسی توسط دکتر حسن ملکی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور جمع کثیری از اعضاء هیات علمی، مولفان و کارشناسان سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان مورد یررسی و تحلیل قرار گرفت.

دکتر ملکی فطرت را استعدادی الهی برشمردند که انسان را از سایر موجودات متمایز می کند و در برنامه درسی باید به سه وجه شناخت، گرایش و توانایی های فطری توجه کرد و نباید آن را به یک وجه کاهش داد.

در این دیدگاه فطرت مرکزی برای عناصر برنامه درسی اعم از محتوا و هدف ارزشیابی و محیط تربیت، نقش معلم، نقش متربی، مکان و زمان قرار می گیرد. برخلاف دیدگاههای دیگر برنامه درسی که بُعد روانشناختی انسان را مثلا در دیدگاه برنامه درسی انسان گرا و ماوراء خود توجه می کند.

در این دیدگاه فطرت گرایی توحیدی، تنها تسهیل گر نیست، بلکه معلم فکوری است که الگو و عامل اخلاق، مسئولیت و مراقبت فطرت ، پژوهشگر و تربیت کننده متخصص است.

وی افزود: متن کامل پس از آماده سازی برای علاقمندان منتشر خواهد شد.

امتیازی داده نشده
ضمیمه(پیوست): 

ارسال نظر

Image CAPTCHA