مهمترین شاخصه برنامه های تحولی، بهره گیری از رسانه های آموزشی پرشمار است



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان خوزستان، محمود طهرانی مقدم در اجلاس روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان، اظهارکرد: مدیران مناطق و نواحی می توانند از مطالب و ایده های گفته شده در این کارگاه به طور ویژه ای بهره مند شده و شرایطی را فراهم نمایند تا این مطالب به معلمین مناطق تابعه خود منتقل شوند.

مدیرکل دفتر وزارتی تألیف کتب درسی تصریح کرد: مدیران مناطق باید باید شرایط مناسب را به گونه ای فراهم کنند که هر معلمی احساس کند که در هر نقطه ای و شرایطی که در آن قرار دارد، راهکارهایی وجود دارد تا همان کار روزانه معمول خود را بهتر از قبل انجام دهد.

وی با بیان اینکه منابع جدیدی درسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای معلمین بر اساس برنامه درسی ملی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: امروزه شرایط معلمان از لحاظ برخورداری از امکانات آموزشی نسبت به گذشته به کلی تغییر یافته است به گونه ای که در حال حاضر معلمان به منابع مختلفی از جمله فیلم های آموزشی، مجلات رشد و کتاب های راهنمای معلم دسترسی دارند.

طهرانی مقدم با اشاره به اقدامات این دفتر در راستای بهبود شاخص های آموزشی کلاس های درس، اظهارکرد: برنامه های ما مطابق با اجرای برنامه های تحولی است و امسال تالیف کتاب های پایه دهم را در دستورکار داشتیم و در دو سال آینده کتاب های پایه یازدهم و دوازدهم را در برنامه تالیف خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر وزارتی تألیف کتب درسی افزود: در راستای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی مهمترین اقدام ما در دفتر تالیف کتب درسی تولید بسته آموزشی کامل، شامل کتاب راهنمای معلم، کتاب گویا برای پاره ای از کتب و مجلات رشد بوده است که هر ساله به صورت منظم و در شمارگان مشخص و موردنیاز تولید و در اختیار مدارس، معلمین و دانش آموزان قرار می گیرد.

وی گفت: تلاش داریم الگوهایی را همانند محتوای آموزشی کارگاه امروز برای مناطق آموزشی و معلمین سراسر کشور فراهم کنیم که این الگوها در شرایط گوناگون کاری قابلیت بهبود بخشی به فضای یاددهی-یادگیری دارند

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA