به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مرکزی، مهدی نوید ادهم در مراسم تجلیل از 150 معلم نمونه استان که در اردوگاه امیر کبیر شازند برگزار شد، افزود: متناسب با زمان سخن گفتن کار معلمان است که مطهری این ویژگی را در تبیین عقلانی خود از دین داشته است.
دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تفکرات شهید مطهری مجموعه مکتبی است ک دارای پیام های مشخصی می باشد، تصریح کرد: در اندیشه شهید مطهری تمامی اجزای دین از جمله مبانی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ چیزی که امروزه به شدت به آن نیازمندیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در زمان تحول بنیادین آموزش و پرورش بسر می بریم و امدواریم تحول جدی در این نهاد صورت گیرد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مدرن باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد که متاسفانه و علی رغم همه تلاش همکاران خروجی این سیستم تاکنون پاسخگوی نظام آموزش و پرورش ما نبوده است.
نوید ادهم با بیان این که نظام آموزش و پرورش باید بازخوانی شود و متناسب با جامعه امروز گام بردارد، افزود: شناسایی کاستی های آموزش و پرورش و درمان آن باید با مدیریت انجام شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین اصلی ترین عنصر تحول معلم است؛ معلم یکی از مولفه های تعلیم و تربیت بشمار می رود.
نوید ادهم با اشاره به اینکه معلم یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت نظام آموزش و پرورش است افزود: هرچه معلم موفق تر باشد نظام آموزش و پرورش نیز به موفقیت های بیشتری دست می یابد.
وی با اشاره به اینکه معلم ابعاد وجودی دانش آموزی را باید در مدارس شکوفا سازد ادامه داد: معلمان دو ماموریت را باید در کار خود جدی بگیرند اول اینکه به معلمی خود بیندیشند و دوم تخصص موضوعی در رشته خود داشته باشند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اصلی ترین پیام تحول بنیادین باید تبدیل نظام آموزش و پرورش موجود به نهاد فرهنگی تربیتی باشد تا زمینه تربیت پذیری بچه ها را متناسب با نظام اسلام فراهم نماید.
ارسال نظر