به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالفنون، ابوطالب حافظی رئیس مدرسه و شورای سیاست گذاری مدرسه دارالفنون، اظهار کرد: در راستای تغییر نگرش در روش های تدریس و موقعیت های یادگیری، دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان حضرت زینب (س) کلاس درس تاریخ خود را در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار نمودند.
وی افزود: توجه به کارگاهها و کلاسهای آموزشی درس تاریخ در اماکن میراثی و بناهای قدیمی و استفاده از ابزار و فنون مؤثر در یادگیری و شیوه تدریس و نگرش دبیران تاریخ ضروری است و برگزاری کلاس درس تاریخ در چنین مکان های به جاذبه آن خواهد افزود.
حافظی اضافه کرد: از یک سو بی توجهی به نقش فرهنگی، تربیتی وملی تاریخ و تاثیر آن درشکل گیری هویت دانش آموزان و جامعه وبسنده کردن به کلاس, امتحان, نمره وقبولی در پایان سال، دعواهای سیاسی برسر نوشتن تاریخ بویژه تاریخ معاصر، بی تفاوتی و دلسردی دبیران تاریخ ومحصور ماندن درعنوان ها و مطالب درسی با توجه به کم اهمیت جلوه دادن درس تاریخ در میان سایر دروس، ازسوی دیگر بی انگیزه بودن دانش آموزان به دلیل ارتباط آنها با تاریخ در یک مکان خشک، یکنواخت ورسمی بنام کلاس, محدودیتهای بازدیدآنها از مکانهای تاریخی با توجه به تسلط نظام کنکوری بر نظام آموزشی و دغدغه ادامه تحصیل وقبولی فرزندانشان در دانشگاه, همه را از نقش فرهنگی تاریخ غافل گردانیده است. ذهن پرسشگر دانش آموزانی که سرکلاس درس تاریخ حاضر نمی شوند و یا از درس تاریخ گریزانند، وقتی در محیط تاریخی و میراثی قرار می گیرند و توضیحات متناسب با مکان را می شنوند، انسان را به وجد می آورد و ضرورت تغییر نگرش و شیوه تدریس را بیش از هر زمان دیگر عیان می سازد.
ارسال نظر