باید تنوع مدارس کشور به حداقل برسد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص تنوع مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، اصل بر عدم جداسازی است و ما باید به سمتی برویم که تنوع مدارس را به حداقل برسانیم.

وی افزود: کلاس درس باید نمایی از جامعه باشد، همان‌گونه که در جامعه، افراد مختلف با استعدادهای مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند در کلاس درس نیز تا جایی که امکان دارد نباید دانش‌آموزان تفکیک شوند.

نویدادهم اضافه کرد: مسئله عدم تفکیک، تبصره‌ای دارد و حداقل‌هایی در جداسازی لازم است؛ مثل تفکیک دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که البته تا آنجا که امکان آن باشد باید در مدارس عادی درس بخوانند مگر آنکه درصد معلولیت از حدی بالاتر برود که در آن صورت لازم است معلمی با آموزش‌ و توانمندی‌های ویژه در کنار امکانات خاص برای این دانش‌آموزان تدریس کند.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش تبصره دوم را در مورد دانش‌آموزان با بهره هوشی بیش از 130 عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان تیزهوش برای تحصیل، گاه شرایط خاصی نیاز دارند و اگر به آن شرایط توجه نشود استعداد فرد به هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که تنوع غیرضروری در مدارس کشور را اصلاح کنیم.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA