براساس سند تحول، رویکردهای آموزشی باید به رویکرد پرورشی و تربیتی تبدیل شود



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر روز شنبه 17 تیرماه 96، مهدی فیض درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، برضرورت توجه به روح حاکم بر سند تحول تاکید واظهارکرد: معیار تحقق سند تحول بنیادین، میزان چرخش رویکردهای آموزشی به سمت تربیتی و تبدیل آموزش و پرورش از یک دستگاه آموزشی به یک نهاد تربیتی و فرهنگی است .

 وی افزود: سایه کنکور برآموزش و پرورش باعث شده تا محتوای کتاب های درسی از خارج آموزش و پرورش به ما تحمیل شود، بنابراین اگر بخواهیم قسمتی از یک محتوای درسی را حذف و یا اصلاح کنیم با واکنش مواجه می شویم .

فیض تصریح کرد: زمان کافی برای انجام برنامه های تربیتی در مدارس وجود ندارد چنانکه یک معلم ویا مربی تربیتی نمی تواند دانش آموزان را به یک موزه و یا پارک ببرد و مدرسه برای جلوگیری از تعطیلی ساعت های آموزشی اجازه چنین کاری را نمی دهد بنابراین با توجه به وضعیت فعلی و رویکردهای آموزشی، انجام امور تربیتی آسان خواهد بود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مدیران کل باید دغدغه همه ساعات دانش آموز را داشته باشند و چنانکه نگران کمبود دبیر فلان درس هستند دغدغه نداشتن مشاور و مربی تربیتی بدنی را نیز داشته باشند .

وی از آغاز اجرای طرح جامع تربیت در مدارس خبرداد و اضافه کرد: هدف از تربیت، کسب شایستگی های مادام العمرتوسط دانش آموزان است. بنابراین لازمه تربیت افرادی انقلابی، داشتن زیرساخت های لازم ارزیابی میزان اثر بخشی تربیتی و داشتن پیوست های تربیتی در انجام فعالیت هاست .           

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA