کرسی‌های نقد و بررسی کتب درسی؛ تقویت‌کننده حلقه وصل



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، خیرالله رحمانی که به همراه هیئتی از معلمان و مولفان استان قزوین در قالب برنامه "سازمان پژوهش و یک روز با درهای باز" از روند تولید کتاب های درسی در سازمان پژوهش و شرکت چاپ افست بازدید کرد به خبرنگار آموزش و پرورش پانا گفت: درهای باز فرصت خوبی بود که همکاران ما از نزدیک با حوزه تولید محتوا و تالیف کتاب آشنا شوند و دغدغه های خود را با دکتر محمدیان، مدیران دفاتر تالیف و سایر مدیران ستادی سازمان پژوهش در میان بگذارند.

 

رحمانی در ادامه به فعالیت های گروه تدوین و تولید محتوا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در گذشته معلمان اغلب از این موضوع انتقاد می کردند که مولفان بدون نظرخواهی از معلمان کتاب‌های درسی را تالیف می کنند که ممکن است از برخی جهات دارای اشکال باشد. امروز گروه تدوین حلقه وصل میان معلم و مولف است و همکاران ما می توانند در روند اعتباربخشی کتاب های جدید دغدغه های خود را مطرح کنند.

کرسی های نقد و بررسی کتب درسی؛ تقویت‌کننده حلقه وصل

وی ضمن تایید این مطلب که گروه تدوین و تولید محتوا کم‌تعداد است گفت: بی شک ارتباط یک گروه 60-70 نفری از میان 16-17 هزار معلم به معنی ارتباط قوی میان مولفان و معلمان نیست اما در استان قزوین برای شرکت عده بیشتر معلمان در تولید و تدوین کتابهای درسی، کرسی های نقد و بررسی کتب را فعال کردیم که تقریبا 70-80 درصد معلمان در این کرسی های نقد که در قالب نشست های گروه های آموزشی تشکیل می شود شرکت می کنند.

غیرحضوری شدن آموزش های معلمان نگران کننده است

موضوع آموزش های ضمن خدمت معلمان بخش دیگری از دغدغه های معاون پژوهشی استان قزوین است که در این باره می گوید: بعد از چاپ کتاب های تازه تالیف، بهترین راهکار برای کیفی شدن کلاس ها ایجاد فضایی برای تعامل همکاران با یکدیگر است که در عین حال به مولفان هم وصل باشند ولی با توجه به اینکه وزارتخانه به سمت آموزش های غیرحضوری معلمان حرکت می کند این ارتباط ضعیف تر می شود و این با روح همفکری گروهی در تولید کتاب درسی منافات دارد.

رحمانی ضمن تاکید بر آموزش های حضوری و تشکیل کرسی های نقد و بررسی کتاب ها خاطرنشان می کند: از جهت ساختار قانونی باید فضایی ایجاد کنیم که همکاران به سمت دستیابی به آخرین یافته های علمی حرکت کنند. اگر این فضا را ایجاد کنیم نوعی احساس تشنگی را به وجود آورده ایم که پس از آن همکاران خودشان برای سیراب شدن حرکت می کنند

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA