به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرت الله فاضلی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: در راستای کاربست نتایج مجموعه پژوهش های "ارزشیابی تکوینی پایه دهم"، نشست ارائه و کاربست پژوهش با عنوان" ارزشیابی تکوینی (اجرای ازمایشی) کتاب درس ریاضی(1) پایه دهم متوسطه دوم سال تحصیلی95-96" برگزار شد.
وی افزود: دبیرخانه شورای هماهنگی علمی با هدف اعتلای سیاستگذاری، تصمیمات کارشناسی و اصلاح کتاب درسی، این گزارش ارائه پژوهشگر محترم سرکار خانم دکتر گویا استاد دانشگاه شهید بهشتی و شرکت کارشناسان و اعضای هبأت علمی سازمان، گروه تالیف کتاب ریاضی، و دفاتر مرتبط با چاپ و توزیع کتاب های درسی، و چند تن از سرگروه های آموزشی و معلمین کتاب برگزار شد. در این پژوهش که شامل نظر معلمان ؛ دانش آموزان ؛گروه های کانونی از استان های شهرستان های تهران؛ هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد واز نوع کیفی بوده است درباره ساختار کتاب؛ حجم کتاب؛ میزان توقف در مباحث وشیب ارایه آن؛آمار به عنوان سواد شهروندی؛ اولویت بندی فصول؛ارتباط تصاویر با علایق دانش آموزو محتوای کتاب؛ حدود وثغور فعالیت ها وموارد دیگر بحث شد و محقق نظرات اصلاحی را به جلسه ارایه کرد آنگاه اعضای جلسه به مشکلات در زمان تدریس از جمله تفاوت دانش آموزان ؛ تراکم کلاس ؛محدویت زمان ؛ دغدغه معلمان در تمام کردن کتاب؛ اتقان و پژوهش پرداختند و دکتر ریحانی سرگروه ریاضی و همکارانش از روند تالیف کتاب از جمله تشکیل بیش از 80 جلسه. گروه؛ اعتبار بخشی کتاب؛ ویژگی تیم تالیف؛ امتیازات این کتاب نسبت به کتاب های قبلی و ساختار کتاب پرداختند و نمایندگان دفتر چاپ وتوزیع آقاین ذاکری و صفری از تعامل دفتر تالیف با گروه هنری و وقت زیادی که برای بخش هنری این کتاب گذاشته شده بود مطالبی را عنوان کردند و از پیشنهادات پژوهشگر نسبت به اصلاح کتاب استقبال کردند.
در پایان دبیرشورای هماهنگی علمی کشور برمسئولیت گروه تالیف در رشد سواد ریاضی در کشور و اختیارات گروه؛ ونحوه استفاده از نتایج پژوهش در فرآیند تولید وباز بینی و اصلاح کتاب در کنار منابع دیگر در درون فرآیندها تاکید کردند.
ارسال نظر