به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرت الله فاضلی دبیرشورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش، اظهار کرد: نشست علمی- پژوهشی«الگوی هدف گذاری برنامه درسی فطرت گرایی توحیدی» با ارائه استاد گرانقدرحجت الاسلام والمسلمین دکترعلی ذوعلم از ساعت 9:30 الی 12 روز چهارشنبه 25 بهمن ماه 96 در سالن اجتماعات سازمان (ساختمان ایرانشهر طبقه هشتم) برگزار می شود.
وی افزود: همان طوری که استحضار دارید جدول الگوی هدفگذاری یکی از مهمترین ویژگی های برنامه درسی ملی است که توسط حجه الاسلام والمسلمین دکتر ذوعلم طراحی شده است وتاکنون مدیران درباره اهمیت آن درهدف نویسی؛ سازماندهی محتوا و.. سخن گفته اندوهم چنین دفاتر به ویژه دفاتر تالیف فعالیتهایی برای اجرای آن انجام داده اند.
فاضلی اضافه کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مقدم کلیه علاقه مندان را در این نشست علمی- پژوهشی گرامی می دارد.
برخی از دلالت های رویکرد فطرت گرایی توحیدی در برنامه های درسی و تربیتی عبارتند از:
1.همه انسانها دارای فطرت و تربیت پذیرند ... [فطرت: توانمندی ، ظرفیت ها ، گرایش ها...]
2.تعلیم و تربیت ، زمینه ساز شکوفایی فطرت است.
3.هدف نهایی ، عبودیت حضرت حق است و نتیجه آن ، جنت رب.
4.سوگیری تربیت ، باید "الهی" باشد : ارجعی الی ربک...
5.دین حق ، تنها عامل برپایی و ایستادگی و حضور واقعی انسان در عرصه هستی است.
6.اصل و محور ، دستیابی به حیات عمیق تر و برتر است...
7.تعلیم و تربیت و فضای آن باید زمینه رضایت ، نشاط و خرسندی را فراهم کند...
8. مدرسه باید مدرسه زندگی باشد : زندگی پاک بر اساس نسل پاک و در جامعه پاک و عقیده پاک...
9. برنامه/ معلم / مدرسه باید زمینه ساز شکل گیری اطمینان نفس باشند ( دودلی ، تردید، یأس و ...) که منشأ امید و نشاط و آرامش در درجات مختلف آن است...
10. خود شناسی و موقعیت شناسی به معنای عام آن باید در برنامه جدی گرفته شود.
11. "ایمان" و "عمل" : ایمان مبتنی بر تفکر و استدلال و عمل به معنای جامع آن : تعلّم و تخلّق...
12. در ارزشیابی ، باید بهترین وضعیت دانش آموز و مربی را معیار قرار داد
ارسال نظر