به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین محمدیان روز چهارشنبه 2 اسفندماه 96 در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش خود باید شاهد تحول باشیم، افزود: توجه به پژوهش را یکی از راهکارهای تحول آفرینی در این نهاد فرهنگی دانست.
وی به ویژگی های یک پژوهش مناسب اشاره کرد و افزود: پژوهش باید پایشی، پویشی، میدانی و کاربردی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدیان ادامه داد: باید توجه داشت پیشبرد کارها در آموزش و پرورش بدون پیوست پژوهشی، احتمال صدمه به فعالیت های آموزشی را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه ریزی آموزش و پرورش هیچ اقدامی را نباید بدون پژوهش پیش برد، اظهار کرد: کار پژوهش در آموزش و پرورش واجب و ضروری است.
این مسئول اضافه کرد: آموزش مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی و تمدنی کشور باید استفاده و ارائه شود و نتیجه آن نیز باید تربیتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین شعارهای سازمان برنامه ریزی این است که آموزش مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی باید به برون داد و تربیتی منجر شود.
به گفته وی اقدام پژوهشی از این جهت مورد تایید است که بتواند فرایند یاددهی و یادگیری را تسریع بخشیده و امر تربیت را به خوبی محقق کند.
حجت الاسلام محمدیان از معلم به عنوان یک راهنما و اسوه یاد کرد و گفت: انتظار ما از معلم این است که در همه ابعاد کاربرد مثبت داشته باشد.
وی بر مستند سازی اقدام های پژوهشی معلمان توسط مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اگر تجربه معلمان مستند سازی شود خود یک نظریه جدیدی است که می توان خروجی های مثبتی از آنها گرفت.
حجت الاسلام محمدیان در پایان بر استفاده از نظرات معلمان در خصوص ایجاد تغییرات در برخی دروس تاکید کرد.
در این آیین از پژوهشگران و دانش آموزان برتر استان قزوین در حوزه پژوهش تجلیل شد.
شایان ذکر است: در این سفر روح الله رضاعلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و امور استان ها دکتر محمدیان را همراهی می کرد.
ارسال نظر