به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، حجت الاسلام دکترمحمدیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان گفت: تمام کتاب های درسی و برنامه های آموزشی مبتنی بر پژوهش از طریق اعتبار بخشی، ارزشیابی و یا مطالعات پیشین است.
وی افزود: در کتابهای درسی داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش ارائه می شود و آموزش در مدارس باید در بستر فرهنگی باشد تا نتیجه تربیتی حاصل شود .
حجت الاسلام دکترمحمدیان افزود : برای دانش آموزان از اول ابتدایی درسهای پژوهش محور در نظر گرفته شده است و در پایه ششم ابتدایی به صورت مستقل دانش آموزان کتابی به نام پژوهش و تحقیق دارند و در پایه هفتم به بعد هم درسی با نام تفکر و سبک زندگی است که بخش تفکر ان بر پژوهش تاکید دارد.
وی گفت : معلمان در مدارس هم مشکلات موجود را یا در شورای دبیران و یا به صورت موضوعی تحت عنوان اقدام پژوهی در قالب طرح معلم پژوهنده بررسی می کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تصمیم گیری های بزرگ و مهم وزارت آموزش و پرورش هم حتما پیوست پژوهش دارد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: پژوهش و تحقیق مهمترین عامل برای افزایش کیفیت در آموزش و پرورش است .
سالار قاسمی گفت : به همین منظور پژوهش سراهای دانش آموزی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش تاسیس شده است که عاملی مهم و زمینه ساز تحقیق برای دانش آموزان در استان است.
قاسمی افزود: دانش آموزان با حضور در پژوهش سراهای مناطق مختلف استان خود را برای شرکت در جشنواره های خوارزمی و جابر بن حیان آماده و مقامهای کشوری کسب کردند.
وی همچنین از ایجاد آزمایشگاه پیشرفته نانو مستقر در اداره کل آموزش و پرورش برای دانش آموزان از پایه هفتم خبر داد.
قاسمی افزود: تاثیر گروههای آموزشی و معلمان در تهیه محتوا در تدوین کتب درسی از جمله اقدامات برجسته پژوهشی آموزش و پرورش قزوین است.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان ، یافتن را حاصل پژوهش دانست و لذتی که در یافتن است در چیز دیگری نیست.
بهترین راه برای بالا بردن انگیزه درونی در دانش آموزان ، ایجاد روح پژوهش و تحقیق است.
در پایان این مراسم از ۲۵۰ پژوهشگر برتر، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان تجلیل شد.
ارسال نظر