سازمان پژوهش پیش‌ران تحول است



 به گزارش واحد خبر سازمان دکتر علی ذوعلم در جمع کارشناسان سازمان گفت: نگاهی که معلم به دانش‌آموز منتقل می‌کند یک محتوی است. مثبت یا منفی جملات و حرکات معلم می‌تواند بدآموزی‌ها و نیک‌آموزی‌هایی داشته باشد.

وی گفت: هر چند اختلاف نظر خوب است اما باید جامعه پذیرای یک دیدگاه متقن باشد والا انتقال دیدگاه‌های مختلف تولید مشکل خواهد کرد و مبانی نظری تحول این رویکرد را تئوریژه کرده است.

ذوعلم گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب مبانی نظری تحول است ؛ کشورهای کمی از مبانی برخوردار هستند و معدود کشورهایی هم که دارند  بومی خودشان نیست بلکه دیگران نوشتنه‌اند.

وی گفت: مبانی سند تحول قابل ارائه به تعلیم و تربیت جهانی است و این مبانی سند تحول؛ اجماعی است و نخبگان و برجستگان در آن همفکری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: باید زمینه هائی را فراهم بیاوریم تا کارشناسان و مدیران به فهم مشترک در زمینه سند تحول برسند.

ذوعلم ضمن اشاره به اهمیت کار جهادی گفت: ما نیازمند یک مدیریت جهادی هستیم و این منافاتی با پول گرفتن و دریافت حقوق ندارد.

وی افزود: باید سازمان پاسخگویی باشیم و پاسخ‌ها باید اقناعی، استدلالی و تبیینی باشد.

وی با تأکید بر پذیرش کاستی‌ها گفت: مسئولیت‌پذیری نیازمند یک شجاعت تربیتی است.

ذوعلم با تأکید بر اهمیت برونداد برنامه‌ریزی‌ها گفت: مدرسه باید مدرسه زندگی و کارآمد شود و به حیات طیبه زندگی برسد و به تعبیر رهبرانقلاب بچه‌های ما تحمل شنیدن قول مخالف را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح مدرسه‌محوری گفت: مدرسه‌محوری وزیر یک کار انقلابی بود و این در راستای توان‌مندسازی و کارآمدسازی مدرسه است

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA