نشست مولفان کتب درسی رشته معارف با خبرنگاران برگزار شد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، عصر روز شنبه 23 تیرماه 97 در نشست مشترک کارشناسان و مولفان کتب درسی رشته معارف با خبرنگاران، رویکردها، اهداف و شیوه های نگارش و آموزش کتاب های درسی دینی، قرآن و عربی تشریح شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد مهدی عباسی آغوی، کارشناسی ارشد روان‌شناسی خانواده، دکتری فلسفه تطبیقی، سطح 4 حوزه علمیه، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و دانشگاه، مدیر گروه اخلاق، تربیت و روانشناسی کانون اندیشه جوان و... کتاب اخلاق رشته فرهنگ و معارف اسلامی را در دو بعد محتوایی و قالبی به شرح ذیل مورد بررسی قرار داد:

الف: محتوایی

  1. جامعیت: مبادی اخلاق، رابطه با خدا، رابطه با خود، رابطه با دیگران
  2. مفهوم‌شناسی‌های دقیق در فضائل و رذائل اخلاقی
  3. استناد به آیات و روایات
  4. آشنایی با کتب اصلی اخلاقی و دانشمندان اخلاق
  5. بیان راهکار
  6. استفاده از شیوه‌های مختلف اقناع اندیشه و احساس
  7. فعالیت‌های متنوع و عملیاتی
  8. تلاش برای درونی شدن مطالب به جای حفظی بودن

ب: قالبی

  1. عناوین فانتزی و جذاب
  2. اختصار
  3. قلم روان
  4. استفاده از شعر و تمثیل و داستان
  5. سیر منطقی مباحث
  6. گره زدن با زندگی روزمره جوان
  7. توجه به روان‌شناسی مخاطب و روش‌شناسی آموزش اخلاق
  8.  
  9. شایان ذکر است: در این نشست خبرنگارانی از خبرگزاری های ایرنا، ایکنا، پانا و شبستان حضور داشتند.
2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA