به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، عصر روز شنبه 23 تیرماه 97 در نشست مشترک کارشناسان و مولفان کتب درسی رشته معارف با خبرنگاران، رویکردها، اهداف و شیوه های نگارش و آموزش کتاب های درسی دینی، قرآن و عربی تشریح شد.
در این نشست حجت الاسلام محمد مهدی عباسی آغوی، کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده، دکتری فلسفه تطبیقی، سطح 4 حوزه علمیه، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و دانشگاه، مدیر گروه اخلاق، تربیت و روانشناسی کانون اندیشه جوان و... کتاب اخلاق رشته فرهنگ و معارف اسلامی را در دو بعد محتوایی و قالبی به شرح ذیل مورد بررسی قرار داد:
الف: محتوایی
- جامعیت: مبادی اخلاق، رابطه با خدا، رابطه با خود، رابطه با دیگران
- مفهومشناسیهای دقیق در فضائل و رذائل اخلاقی
- استناد به آیات و روایات
- آشنایی با کتب اصلی اخلاقی و دانشمندان اخلاق
- بیان راهکار
- استفاده از شیوههای مختلف اقناع اندیشه و احساس
- فعالیتهای متنوع و عملیاتی
- تلاش برای درونی شدن مطالب به جای حفظی بودن
ب: قالبی
- عناوین فانتزی و جذاب
- اختصار
- قلم روان
- استفاده از شعر و تمثیل و داستان
- سیر منطقی مباحث
- گره زدن با زندگی روزمره جوان
- توجه به روانشناسی مخاطب و روششناسی آموزش اخلاق
- شایان ذکر است: در این نشست خبرنگارانی از خبرگزاری های ایرنا، ایکنا، پانا و شبستان حضور داشتند.
ارسال نظر