
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از راهاندازی کلاس اسباببازی در 10 استان برای دنبال کردن اهداف آموزشی از سوی دانشآموزان در این کلاسها در دو تا سه ساعت خبر داد.
سیدمحمد بطحایی صبح امروز در چهارمین چشنواره ملی اسباببازی که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به نقش اسباببازیها در بهبود فرایند یادگیری بچهها اشاره کرد و گفت: «اسباببازی صرفا وسیلهای برای سرگرمی نیست و تسهیل و تسریع در یادگیری یکی از مهمترین اهداف تولید و استفاده از اسباببازیهاست. یادگیری بچهها با ورود به دنیای اسباببازی، سرعت پیدا میکند. بچهها در بازی کردن کنار یکدیگر بسیاری از اهداف تربیتی را تمرین میکنند.»
او ادامه داد: «بچهها به کمک بازی دامنه شناخت خود را افزایش میدهند. اسباببازیها دامنه مهارتآموزی در حوزه ذهنی و اجتماعی را که موضوعی مهم در تعلیم و تربیت امروز است، گسترش میدهند.»
وزیر آموزش و پرورش افزود: «اسباببازی حامل فرهنگ است، اگر اسباببازی از فرهنگ غربی وارد شود، آثار سوء بر بچهها خواهد گذاشت.»
بطحایی گفت: «نگاه ما آموزش و پرورشیها به اسباببازی باید به عنوان بخشی از تجهیزات آموزشی باشد. اسباببازی در فرآیند یاددهی و یادگیری نشاطآفرین است و یکی از کمترین ابزارهایی که یادگیری را به مسیر اصلی خود میرساند همسویی با نشاط و اشتیاق است.»
او ادامه داد: «ما باید در برنامهریزیهای آموزش و پرورش اسباببازیها را با رویکرد آموزشی وارد مدارس کنیم. از همین رو قصد داریم در گام اول برای در ۱۰ استان کلاس اسباببازی و بازی آموزشی ایجاد کنیم و هر دانشآموز دو تا سه ساعت اهداف آموزشی را در این کلاسها دنبال کنند.»
وزیر آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش ما نیازمند چنین نوآوریهایی است و میتواند ما را به چشمانداز سند تحول بنیادین نزدیک کند. اقلام خارجی در صنعت اسباببازی حجم بالایی دارد به همین جهت مراجعی مانند کانون پرورشی و فکری و ما در دولت باید بازار رقابتی را در حوزه اسباببازی تولید داخلی فراهم کنیم.»
ارسال نظر