نشست دلالت های قرآنی



پیوند حوزه‌های یادگیری با مبانی فراموش شده در سند تحول و برنامه درسی ملی

ما در برنامه‌های درسی نباید در حصار توصیف بمانیم بلکه باید به سمت تجویز هم پیش برویم. به بایدها و نبایدها در کنار هست‌ها توجه کنیم. علوم و تعلیم با ارزش‌ها و اخلاق ارتباط و اخوت دارند



چیستی و چرایی عملِ تربیتی

« فرهنگ » ( یا ماهیت ) یک جریان نظام مند است که در شخصیت درونی ما ثبت شده و محصول انتخاب ماست



حجه الاسلام صدوقی: آموزش فنی و حرفه‌ای را تا حد امرار معاش تقلیل ندهیم

ما در برنامه درس ملی باید بستر ایجاد معرفت شهودی را که زمینه‌ساز ایمان است برای دانش‌آموزانمان در طی 12 سال تحصیلی فراهم کنیم.



در سومین جلسه دلالت های قرآنی در برنامه درسی ملی مطرح شد: از منظر اسلام عقل و مذهب در تعارض نیستند

 از منظر اسلام عقل و مذهب در تعارض نیستند. زیرا عقل های پرورش یافته محصول و یافته عقل فطری هستند.



علم اگر مفسر فعل خدا باشد، علم دینی است.

 منشأ تحول در هوشیاری عقل فطری است. (عقلانیت فطری) نقطه آغاز است و با نقطه پایان (عقلانیت وحیانی) همسو است.



«از عقلانیت فطری تا عقلانیت وحیانی» با استناد به آیات شریف قرآن

با اطمینان می توان درباره اسناد معتبر و مستدل قرآن و معارف اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی مباحث مستقل ارائه نمود.