دومین جلسه از مرحله دوم سلسله درس گفتارهای مبانی نظری تحول بنیادین
تاریخ 5 تير, 1398 - 14:27.اقتضائات زمانی، مکانی و اجتماعی پیشنیاز ایجاد مدرسه و تعیینکننده کارکرد آن بوده است.
اقتضائات زمانی، مکانی و اجتماعی پیشنیاز ایجاد مدرسه و تعیینکننده کارکرد آن بوده است.
امروزه همگی واقف هستند که مدرسه بعد از خانواده مهمترین نهاد اجتماعی و تربیتی است.
فرزندان ما در مدرسه تربیت می شوند برای تکریم و تعالیشان باید فرایند هویت سازی آنان در مدرسه شکل گیرد. مدرسه زندگی که دارای چشم انداز و حس مسیولیت پذیری، ابتکارو خلاقیت، ایمان و عمل واخلاق است. این مدرسه زمینه را برای دانش آموزان و انتقال هویت ایجاد میکند. اما به نظر میرسد این نگاه هنوز در تعلیم و تربیت وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس، بهانه خوبی برای تزریق روح امید به جامعه و تقویت امیدواری به آینده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه به دلایل مختلفی به حاشیه رفته است، افزود: مدرسه امروز ما محلی برای تمرین زندگی و یادگیری مهارت های فردی و اجتماعی نیست.
سال تحصیلی جدید با حضور 2700 دانش آموزان ایرانی درمدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی آغاز شد.
آموزش و پرورش از نظر نظام تعلیم و تربیت محلی برای تمرین زندگی کردن است. مدارس باید به گارگاهی تبدیل شوند که در آنها تمرین زندگی میشود.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم در سال آینده، افزود: ایجاد مدارس وابسته به دانشگاه فرهنگیان نیز در دستورکار است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از بهره برداری از ۴۵۶ پروژه آموزشی در ایام دهه فجر در سراسر کشور خبر داد.