به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای هماهنگی رؤسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی که بیش از ۳۵ روابطعمومی وزارتخانهها و دستگاههای دولتی حضور داشتند، با اشاره با فرا رسیدن سال جدید تحصیلی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش مدرسه به دلایل مختلفی به حاشیه رفته است، گفت: مدرسه امروز ما محلی برای تمرین زندگی و یادگیری مهارت های فردی و اجتماعی نیست و برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح دانش و حافظه پروری برای کسب نمرات خوب متمرکز شده است و اینکه یادگیری چه آثار مثبت و منفی برای جامعه ما دارد، مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی با تأکید بر اهمیت همراهی خانوادهها با آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: متأسفانه شرایط به گونه ای شده است که برخی خانوادهها یادگیری حفظی و کسب نمره بالا را از آموزش پرورش میخواهند و کاری به اینکه فرزندانشان چه مهارتهایی را برای زندگی اجتماعی خود نیاز دارند و باید آنها را یاد بگیرند، ندارند و یکی از موانع تحولی، این نگاه خانوادهها و جامعه است و بخشی از آسیبهایی که ما شاهد آن هستیم به دلیل عدم تمرین مهارتهای زندگی در مدارس است.
بطحایی با اشاره به انجام تمرکز گرایی در آموزش و پرورش اظهار کرد: تمرکز باعث گرفتن خلاقیت از مناطق و مدارس شده است و با تغییر نحوه اداره مناطق و مدارس و تمرکزگرایی، مدارس میتوانند مستقلاً برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی خود برنامهریزی و اقدام کنند.
وزیر آموزش و پرورش ایجاد ارتباط قوی با ذی نفعان هر دستگاه را مهم دانست و گفت: راهاندازی تلویزیون تعاملی سینا روبیک یکی از این برنامههاست که وزارت آموزش و پرورش در حال انجام آن است و از جمله مواردی که در تلویزیون تعاملی پیگیری میکنیم، مسئله آسیبهای اجتماعی است که با ساختن برنامههایی در این مورد به آموزش خانوادهها، فرهنگیان و دانشآموزان خواهیم پرداخت.
ارسال نظر