مدرسه زمینه ساز انتقال هویت به دانش آموزان



به گزارش خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش، نشست هم اندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعد از انقلاب، صبح امروز 24 بهمن با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

در این نشست محمد رجبی، غلامعلی حداد عادل، حیدر تورانی، حجت الاسلام محی‌الدین محمدیان و مهدی نوید ادهم حضور داشتند.

ذوعلم در ابتدای این نشست گفت: ما در دومین روز از پنجمن دهه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. ۴ دهه تجربه، فراز و نشیب و پیشرفت داشته ایم. نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی با مجاهدت رهبر شکل گرفته و در حال پویایی و رشد است اما با آرمان‌ها هنوز فاصله داریم.

او ادامه داد: دولت اسلامی باید تکمیل شود و اسلامی بودن دولت باید مورد توجه باشد تا به اهداف برسیم و جامعه اسلامی الگویی برای سایر جوامع شود.

وی گفت: کنکور یکی از موانع هویت‌یابی مدارس‌مان است. کارگاه تست زنی پدیده‌ای است که حالادیگر به سطح دبستان هم رسیده است. ما برای چاره‌اندیشی در این مورد نیاز به فراخوان، همایش و طرح و طرحواره داریم.

ذوعلم افزود: قطعا در مسیرپیشرفت جامعه نظام تعلیم و تربیت کارساز است. و رویکرد ما رویکرد فرهنگی تربیتی و ساخته شدن انسان‌ها بر پایه خودباوری، انسجام، هماهنگی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: فرزندان ما در مدرسه تربیت می شوند برای تکریم و تعالی هویت آنان باید این فرایند را در مدرسه شکل دهیم. مدرسه زندگی که دارای چشم انداز، حس مسیولیت پذیری، ابتکار و خلاقیت، ایمان و عمل و اخلاق است .اما به نظر می‌رسد این نگاه هنوز در تعلیم و تربیت وجود ندارد.

او ادامه داد: ما به مدارسی که دانایی محور هستند نیاز داریم امروز مدارس موفق فراوان داریم که با دلسوزی مدیران و همگرایی معلمان فعالیت می کنند.

ایشان گفت: از آنجا که سازمان پژوهش همواره به عنوان مغز متفکر و آینده‌نگر مطرح بوده ما باید در سازمان پژوهش باید پاسخگو وبرنامه‌ریز باشیم و قدم‌هایمان را ترسیم کرده و گام به گام پیش رویم.

ذوعلم گفت: ما باید تلاش کنیم چالش هایی که در هویت یابی تربیتی مدارس است را برداریم تا مدارس از شکل کارگاه تست زنی خارج شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آمورشی به موضوع کنکور دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید تیم اندیشه‌ورز، عاقل و دلسوز برای تربیت نسل ما فعالیت کنند. ما در این سازمان باید به این زمینه‌ها ورود کرده و در کنار تدوین کتاب باید مدرسه را به یک نهاد تربیتی اثرگذار تبدیل کنیم.

خبر: معینی

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA