رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: دانشآموزان مدام می گویند مسائل کتب درسی به درد زندگیشان نمیخورد؛ در حالی که تأکید خانوادهها بر روی مسائل حفظی منتهی به کنکور است و کنکور تبدیل به «کورکُننده چشم تعلیم و تربیت» شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ذوعلم در برنامه تلویزیونی پرسشگر پیرامون موضوع" چالش های پیش روی وزیر آینده آموزش و پرورش" ضمن برشمردن اینکه روزمرگی، انتظارات متضاد و سیاست زدگی برخی از چالش های وزیر آینده آموزش و پرورش است گفت: در چنین شرایطی وزیر اساساً از اندیشیدن به 5 یا 10 سال بعد غافل میشود و برای تداوم مدیریتش باید این انتظارات متضاد را هماهنگ و مدیریت کند؛ معلمها، خانوادهها، دانشآموزان و... هرکدام انتظاراتی دارند که ممکن است همسو نباشد.
وی ادامه داد: برخی مواقع دانشآموزان میگویند که مسائل کتب درسی به درد زندگیشان نمیخورد، در حالی که تأکید خانوادهها بر روی مسائل حفظی منتهی به کنکور است و کنکور تبدیل به «کورکُننده چشم تعلیم و تربیت» شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اضافه کرد: رویکردهای متفاوتی نیز وجود دارد؛ عده ای انتظار دارند وزیر به مسائل بینالمللی و یونسکویی بپردازد و برخی مخالفند؛ جهتگیری اندیشهای نیز مهم است. آیا وزیر به ساحتهای ششگانه سندتحول باور دارد یا خیر؟
اینها برخی از آن سوالات است.
ارسال نظر