حجت الاسلام ذوعلم گفت: اگر بتوانیم یک مدیریت هدایتگر و مشارکت گرا ایجاد نموده و از ظرفیت ها استفاده کنیم شاهد دستاوردهای بیشتری خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بیست و یکمین روز از آبان ماه 1398، در نشست سالانه رابطین پژوهش و رابطین گروه بررسی محتوای آموزش و پرورشی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره 3 شهر اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق(علیه السلام) بیان داشت: امروزه در آموزش و پرورش علیرغم برخورداری از مبانی نظری تحول و برنامه درسی ملی و پیشتازی در میان بسیاری از کشورهای منطقه و جهان، همچنان به تلاش و پیشرفت بیشتر برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و رساندن آن به طراز هویت، فرهنگ و پیشینه خود نیاز داریم.
وی افزود: آموزش و پرورش کشور ما در سطح جهان نیز توانسته است جزء کشورهایی باشد که دارای نقشه راه مبنایی و نظری مدون است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه مولفه اساسی در آموزش و پرورش یعنی معلم، مدرسه و برنامه ریزی درسی اظهار داشت: اگر معلم به عنوان رکن اصلی در فرآیند تعلیم و تربیت به نگرشی عمیق، انگیزه ای معنوی و تربیتی و دانش و مهارتی راهگشا مجهز باشد، بخش مهمی از فرآیند تعلیم و تربیت سامان می یابد و باید به این نکته توجه داشت که امروزه بخش اعظمی از دستاوردهای آموزش و پرورش به واسطه تلاش معلمان حاصل گردیده و قدردان تلاش و همت این عزیزان هستیم.
حجت الاسلام ذوعلم افزود: مولفه اساسی دیگری که در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد مدرسه است که به عنوان یک سازمان دارای روح و یک نهاد فرهنگی و تربیتی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است؛ تا جایی که عملکرد مدرسه و کادر مدیریتی آن به عنوان بستر تحقق حیات طیبه، بر عملکرد معلمان و آموزگاران نقش بسزایی دارد که در همین راستا، اجرای برنامه ویژه مدرسه(طرح بوم) این امکان را فراهم می کند تا توانمندی، ظرفیت و صلاحیت مدرسه به رسمیت شناخته شود.
وی در همین رابطه اضافه کرد: مولفه سوم برنامه درسی و بسته ای یادگیری است که بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دارد و بر همین اساس تلاش ما بر ایجاد توازن میان حوزه های تربیتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اهمیت فرآیند تجربه نگاری و به اشتراک گذاشتن این تجربیات با سایر همکاران تصریح نمود: لازم است تا در تمامی نواحی و مناطق، شرایطی فراهم گردد تا مدیران مقاطع مختلف تحصیلی با اندیشه ورزی و تعامل، تجربیات مختلف خود را مبادله کنند؛ چرا که اگر بتوانیم یک مدیریت هدایتگر و مشارکت گرا ایجاد نموده و از ظرفیت ها استفاده کنیم قطعا شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای بیشتری خواهیم بود.
ارسال نظر