دانش آموزان باید از ذهن محوری به سوی مهارت محوری سوق داده شوند



معاون پژوهشی اصفهان گفت: بر اساس اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین، دانش آموزان باید از ذهن محوری به سوی مهارت محوری سوق داده شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در نشست سالانه رابطین پژوهش و رابطین گروه بررسی محتوای آموزشی و  پرورشی در اصفهان سخایی با اشاره به اهمیت پیشبرد برنامه های این حوزه بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش  و پرورش بیان داشت: بر اساس اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید از ذهن محوری به سوی مهارت محوری سوق داده شوند و استان اصفهان در این زمینه اهتمام لازم را داشته است؛ به گونه ای که با برگزاری جلسات متعدد با رابطین و کارگروه های طرح " برنامه ویژه مدرسه"، توزیع بیش از 3000 جلد کتاب راهنمای عمل، برگزاری دوره های ضمن خدمت، تولید محتوا و برنامه های مهارت محور از جمله مهم ترین اقدامات حوزه معاونت پژوهش در راستای توسعه مهارت محوری بوده است. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه تحقیق و پژوهش پرداخته و افزود: در حوزه تحقیق و پژوهش نیز تعیین سیاست ها و اجرای برنامه ها بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت پذیرفته است. همچنین با امضای تفاهم نامه های مختلف با دانشگاه ها، نهادها، سازمان ها و پژوهشکده های علمی، به دنبال هموار نمودن فرآیند تحقیق و پژوهش برای همکاران و دانش آموزان بوده ایم.

4
امتیاز: 4 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA