
نشست (ویدئو کنفرانس) هماهنگی و آموزش ویژه مسئولان توزیع بسته های آموزشی استان ها روز چهارشنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این نشست ویدئویی با حضور احمدرضا امینی مدیر کل نظارت بر نشر وتوزیع مواد آموزشی، محمدی معاون اداره کل مذکور و معاونان توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی و مسئولان توزیع کتاب های درسی اداره کل آموزش و پرورش استان ها، با هدف بررسی میزان پیشرفت استان ها در ثبت و سفارش اینترنتی و توزیع کتاب های درسی سال 1400-1399 و بررسی راهکارها، چالش ها و مشکلات موجود، برگزار شد.
امینی در ابتدای این نشست با تبریک هفته معلم و گرامی داشت مقام معلم به اهمیت فرآیند تامین و توزیع کتاب های درسی اشاره نمود و بیان داشت: تامین کتاب های درسی دانش آموزان یک موضوع حاکمیتی است بنابراین تمامی افراد در تمامی سطوح باید سعی و تلاش خود را جهت ماموریت های محوله انجام دهند تا این فرآیند در تمامی نقاط کشور با کمترین خطا و به هنگام صورت پذیرد.
- برنامه ریزی و هماهنگی برای ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی 1400ـ1399 از اولین فرصت در مدرسه و ثبت اطلاعات آن در سامانه سناد و اتمام آن در اواسط شهریور
- بررسی برنامه هدایت تحصیلی و اثرات آن روی ثبت نام دانشآموزان در پایه دهم و پیش بینی رشد دانش آموز در رشته های تحصیلی پایه دهم
- اطلاع رسانی، ترغیب و پیگیری والدین دانش آموزان برای ثبت نام به موقع دانش آموزان در مدرسه
- اطلاع رسانی، ترغیب و پیگیری از مدارس برای ثبت نام به موقع دانش آموزان در مدرسه و ثبت اطلاعات صحیح و کامل دانش آموزان در سناد
وی به ظرفیت موجود در شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) در زمینه اطلاع رسانی و انجام هماهنگی لازم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شبکه اجتماعی شاد در دسترس تمامی دانش آموزان، معلمان و مدیران قرار دارد. بنابراین با بهره مندی از این ظرفیت می توان هماهنگی های لازم در جهت اطلاع رسانی برای سفارش های فردی و گروه را به انجام رساند.
در ادامه جلسه محمدی معاون اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به سوالات و مسایل مطروحه از سوی شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داد و افراد حاضر در جلسه نیز به بیان دستاوردها و چالش های موجود در استان متبوع خود پرداختند.
ارسال نظر