وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی کتابهای راهنمای عملی آموزش ترکیبی با اشاره به اینکه کارهای مختلفی در کشور اقدام به تولید محتوا برای مدارس و دانشآموزان کردهاند بر ضرورت یکپارچهسازی تولید محتوای آموزشی در کشور تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری اظهار کرد: روز هشتم آبان ماه، روز بسیج دانشآموزی و سیزدهم آبان ماه روز دانشآموز است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز نامگذاری شده و وظیفه ما این است که راه شهیدان دانشآموز را ادامه دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب راهنمای عمل آموزش ترکیبی یکی از نیازهای مدارس است که توسط سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نوشته شد، اظهار کرد: در نسخههای بعدی این کتاب باید از حضور صاحبنظران بهصورت قویتری استفاده کرد.
وی با بیان اینکه آنفولانزای فصلی باعث تعطیلی برخی از کلاسهای درس شده است، گفت: خوشبختانه در آموزشهای ما شبکه شاد وجود دارد که این شبکه برای چنین شرایطی طراحی شده و ما میتوانیم از این شبکه برای شرایط تعطیلی مدارس استفاده نماییم.
عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: اگر نیمرخ شناختی یک دانشآموز را بهطور کامل بهدست آوریم، میتوانیم تفاوتهای فردی بین دانشآموزان را شناسایی کرده و آموزشهایی را بهطور اختصاصی به این دانشآموز ارائه دهیم که مورد نیاز وب میباشد که این آموزش میتواند 60 درصد از آموزشهای حضوری بهره بیشتری داشته باشد.
عضو کابینه دولت ایران قوی اظهار کرد: در حال حاضر آزمایشگاههای مجازی، واقعیتهای افزوده، سفرهای مجازی و .... وجود دارد و ما باید از این ظرفیتها برای عمیقتر کردن یادگیریها استفاده کنیم.
وی با اشاره به افتتاح مدرسه تلویزیونی ایران در روزهای گذشته اظهار کرد: شبکه یادگیری در سیمای جمهوری اسلامی ایجاد شده است که در هیچ کجای دنیا شبکهای با این اندازه جامعیت وجود ندارد و این شبکه آموزشها را از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم و در همه درسها در اختیار دانشآموزان قرار میدهد.
عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این که راهنمای عمل میتواند مسیر را برای معلمان مشخص نماید، اظهار کرد: محتوای زیادی برای دانشآموزان در سطح کشور تهیه شده است، لذا این محتوا باید به صورت یکپارچه و مجتمع جمعآوری شود، البته ما نمیخواهیم محتوا را به دانشآموزان اجبار نماییم، بلکه دانشآموز، اولیا و معلم خودشان باید به سمت تولید محتوا حرکت کنند.
انتهای پیام
ارسال نظر