هر تصمیم، همراه با یک پیوست پژوهشی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان در نشست ماهانه اعضای هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که عصر امروز(سه شنبه) با حضور دکتر عصاره سرپرست پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در همه امور به ویژه در آموزش و پرورش افزود: فعالیت های مقطعی و گذرا خیلی زود به بوته فراموشی سپرده می شود و تنها کارهایی باقی می ماند که مبتنی بر خلاقیت و منشاء اثر باشد. به عبارت دیگر یا نوآوری باشد و یا شاگردان بسیاری تربیت کرده باشد. زیرا مادام که مردم از آن فعالیت منتفع می شوند، یاد پایه گذار و مبداء آن نیز باقی خواهد ماند.

وی ایجاد رشته پژوهشگری با 5 الی دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکترا را موجب ارتقاء جایگاه پژوهشگاه دانست و اضافه نمود: آرزوی من این است که تولیدات علمی - پژوهشی پژوهشگاه به فرآورده تبدیل شود و مثل نفت، خام فروشی نکنیم. زیرا کاربردی کردن و تجاری سازی  یافته های پژوهشی به بهره وری بیشتر و تولید ثروت می انجامد.

رئیس سازمان پژوهش با اشاره به فرازی از سخنان وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از مولفین و پدید آورندگان مواد آموزشی مبنی بر خلاء وجودی نظام ارزیابی نظام مند و مستمر طرح های تحولی افزود: ایشان بر تهیه ماتریسی دو وجهی تاکید کردند که دارای 4 سطر و 5 ستون باشد و محتوای کتاب های درسی جدید التالیف با توجه اهداف تدوین آن در 4 عرصه  و 5 عنصر مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود تا چه اندازه در تحقق اهداف مورد نظر موفق بوده است. 

در دامه این نشست چند تن ازاعضاء هیات علمی پژوهشگاه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA