وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 94 مبنی بر تاکید ایشان به اقتصاد آموزش و پرورش بیان کرد: اقتصاد آموزش و پرورش موضوعی است که از دیرباز مورد توجه بوده است، در آموزش و پرورش کشور ما نیز به تناوب مورد بحث وبررسی قرار گرفته است.
جواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این میزگرد تصریح کرد : رهبر انقلاب در ابتدای هر سال نامی برای سال انتخاب می کند. که در سال 95 این نامه گذاری ها با موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است و آموزش و پرورش نیز در برنامه های خود رویکرد اقتصاد مقاومتی را لحاظ کرده است.
وی افزود: تحقق تعلیم و تربیت چندساعتی، مراکز علمی و دانشگاهی در بستر سازی وگفتمان سازی اقتصاد مقاومتی عمل کند و این که چه اقداماتی می تواند با رویکرد اقتصادی در جهت اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش انجام داد.
حسینی عنوان کرد: تعلیم وتربیت یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است که یکی از موارد آن تعلیم و تربیت اقتصادی است و مشکل آموزش و پرورش این است که یک کشور به شدت مصرف گرا شده هستیم و باید شناخت قداست کار، مصرف، تولید ملی ، قناعت، ساده زیستی، پول توجیبی، لقمه حرام، وجدان کاری و... را باید در کتب درسی بگنجانیم که خوشبختانه این اتفاق در حال اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در بسترسازی اقتصاد مقاومتی مخاطب اصلی آموزش و پرورش است و ظرفیتی که در آموزش و پرورش وجود دارد در هیچ جا نیست. اکنون از ظرفیت مدرسه، وبلاگ، کاریکاتور، انشاء، روزنامه دیواری ،فیلم و... را در مراسم صبحگاهی رویکرد اقتصاد مقاومتی در مدارس در دستور کار قرار دهیم.
حسینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی به منابع نیاز دارد . این منابع از طریق اعتبارات دولتی ، توسعه مشارکت ها و آزادسازی ظرفیت های درونی آموزش و پرورش تعیین می شود. دولت تدبیر وامید این مهم را درک کرده و نگاهش به آموزش و پرورش نگاهی اصولی و مبتنی بر سرمایه انسانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان یاد آور شد: اگر آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، اگر آِینه تمام نمای جامعه است، اگر فردای جامعه به آموزش و پرورش امروز بسته است بیایید مدارس مان را به جامعه پیوند بزنیم تا جامعه مان مدرسه شود، آموزش و پرورش را به قلب جامعه، مدارس را به قلب آموزش وپرورش، معلم را به قلب آموزش و پرورش ودانش آموزان را به قلب معلم پیوند بزنیم.
ارسال نظر