به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه جشنواره«نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» برگزار شد.
گفتنی است: این جشنواره که دومین دوره خود را پشت سر می گذارد با هدف تحقق راهکار ۱۱/۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر توسعه زمینه و افزایش توانمندیهای حرفهای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی برگزار شد.
به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش که بانی برگزاری این جشنواره است، ایجاد فرصتهای بازآموزی مستمر علمی و تحقیقاتی و مطالعاتی و برگزاری جشنوارههای الگوی تدریس برتر از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در اختتامیه این جشنواره گفت: در سند تحول بنیادین، راهکار شماره ۵، تکلیفی برای معلمان در نظر گرفته شده است تا در این سند به امر کیفی سازی امر تعلیم و تربیت توجه ویژه شود. اما برای دستیابی به کیفیت باید مدرسه متحول شود.
وی ادامه داد: برای تحول در مدرسه و تغییر در معلمان دو راهکار در راهکار ۵ تکلیفی مورد توجه قرار گرفته است. معلم باید کلاس درس را به سازمان و کلاسی با کیفیت تبدیل کند و لازمه این کار ارتقا شایستگی های حرفه ای معلمان است. در راهکار ۱۱ سند تحول بنیادین به این مهم برای تاثیر بیشتر معلمان در برنامه درسی توجه شده است.
معاون آموزش متوسطه اضافه کرد: برنامه ویژه مدرسه در برخی مدارس متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی اجرایی میشود همچنین سازوکارهایی که به تقویت هویت حرفهای می انجامد، مورد توجه قرار خواهد گرفت. افزایش توانمندیهای حرفه ای به شکل فردی و بومی اتفاقی است که در این جشنواره افتاده است و برای دومین سال بر ارتقای شایستگیها به طور گروهی کار کرده ایم.
وی همچنین در این برنامه از آغاز برنامه های مدرسه حسینی از فردا خبر داد و گفت: ثبتنام در کلاسهای مدرسه محرم برای همه آزاد است. در مدرسه محرم معلمان درباره محرم با کلید واژههای متعدد سخن می گویند و من امروز دو کلیدواژه آب و ادب را به کار می برم. آب مهریه مادر شهدای کربلاست. در عین حال اگرچه کربلا، صحنه جنگ است اما آنچه در این مدرسه درخشان است، ادب است.
ارسال نظر