تحول در آموزش وپرورش در گرو تحول منابع انسانی است



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،صبح امروز علی اصغر فانی درسومین روز از سی وسومین اجلاس مدیران وروسای آموزش وپرورش که درسالن اجلاس سران درحال برگزاری است، بیان کرد: سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور از دو روز قبل آغاز شده و امروز روز آخر خود را سپری می کند. این اجلاس هر سال یکبار به مدت 2 الی 3 روز در تهران برگزار می شود.

وی افزود: ما تلاش داریم  در این اجلاس دیدگاه های مدیران اجرایی خود را با نگرش های مدیران در ستاد گره بزنیم. معلمان در حدود 750 منطقه آموزشی در دورترین مناطق کشور مشغول انجام وظیفه هستند. بعد از لایه مدیریتی روسای آموزش و پرورش، مدیران مدارس قرار دارند.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حمایت های رئیس جمهور ، دولت و تلاش های فرد فرد فرهنگیان توفیقات بسیار خوبی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین نیز اظهار کرد: تدوین سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش10 سال طول کشید. این سند، امروز به عنوان سند بالادستی، مبنای فعالیت های آموزش و پرورش است به طوری که در برنامه ششم توسعه  به موجب مصوبه هیئت وزیران مبنای کار ما قرار گرفته است.

عضوکابینه تدبیروامید ادامه داد: در واقع سند تحول بنیادین نمایی از چشم انداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است. تصویر سند چشم انداز در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است. ما در سال گذشته در چنین اجلاسی نقشه راه سند تحول را رونمایی کردیم و همکاران ما در ستاد در حال اجرایی کردن آن هستند.

فانی خاطرنشان کرد: به خوبی می توان ادعا کرد که اجرایی کردن سند از توان یک وزارتخانه خارج است. برای اجرای آن و نزدیک شدن به چشم انداز ایران 1404 علاوه بر تلاش هایی که باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، نیازمند همکاری و مشارکت سایر نهادها، ارگان ها و وزارتخانه ها هستیم.

وی با اشاره به توسعه مشارکت بیان کرد: توسعه مشارکت از سیاست های جدی است که در دولت یازدهم در آموزش و پرورش دنبال می شود.

فانی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در ادامه اجرایی کردن این سند از توانمندی های سایر نهادها بهره ببریم. توسعه مشارکت می تواند در کنار کمک های دولت در بخش آموزش و پرورش ضامن اجرای سند شود. در این سند زیرنظام هایی پیش بینی شده که منابع انسانی و فضا و تجهیزات از جمله این زیر نظام ها هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در آموزش وپرورش در گرو تحول در منابع انسانی آموزش وپرورش است. نقشی که معلمان در کلاس درس ایفا می کنند نقش منحصر به فرد و متمایزی است. ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه های آرامش و آسایش برای معلمان  و همچنین فراهم کردن وضعیت معیشتی مناسب در کنار هویت و منزلت معلم می تواند نقش موثری در تحول  نظام آموزش و پرورش داشته باشد و در کنار وجود معلمانی توانمند و با انگیزه فراهم نمودن فضا و تجهیزات مناسب می تواند کمک جدی  به تحقق اهداف در سند باشد.

فانی عنوان کرد: در سند تحول برای اولین بار فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است، این فلسفه ذخیره ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور است.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA