به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کردستان، رشید قربانی اظهارکرد: نظام تعلیم و تربیت بستر مناسبی برای تحقق برنامه های پژوهشی می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان این مطلب که تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار مورد تاکید قرار گرفته است؛ تصریح کرد: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول، ساحت پژوهشی است و آموزش و پرورش به دنبال نهادینه کردن فرهنگ پژوهش است.
وی خاطرنشان کرد: در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده 503 نفر از فرهنگیان استان شرکت داشتند که 44 اثر به مرحله استانی راه یافته و 11 طرح به عنوان طرح های برتر استانی انتخاب شدند و در نهایت سه طرح به مرحله کشوری ارسال و طرح « مصطفی سهرابلو» به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شد.
قربانی افزود: شهرستان های دیواندره با 92 طرح، شهرستان سقز با 86 طرح و ناحیه یک سنندج با 83 طرح به ترتیب بیشترین تعداد افراد شرکت کننده در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ارسال 550 مقاله توسط 47 نفر از فرهنگیان استان خبر داد و گفت: 289 مقاله از این تعداد تایید شده و 13 فرهنگی پژوهشگر برتر شهرستان و 5 پژوهشگر برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در حوزه دانش آموزی نیز کارهای تحقیقی بسیار خوبی صورت گرفته است؛ گفت: جشنواره های جابربن حیان، جشنواره جوان خوارزمی و طرح تحقیق و پژوهش شاهد، نمونه های از برنامه های تحقیقی در بین دانش آموزان است
ارسال نظر