به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نشست تخصصی سرگروههای آموزشی درس تفکر و سواد رسانهای با حضور مدیرکل، رئیس گروه و کارشناسان گروه تفکر دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطة نظری و جمعی از سرگروههای آموزشی درس تفکر و سواد رسانههای مناطق شهر تهران در تاریخ سوم اسفندماه از ساعت 9 الی 12 در محل سالن جلسات طبقه هشتم سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد. در این نشست که باهدف جلب مشارکت، جمعآوری اطلاعات، دریافت بازخورد از سرگروههای محترم و استفاده از نظرات آنها در بهبود برنامه درسی برگزار شد.
در این نشست ابتدا خانم دکتر دانشور ضمن خوشامدگویی به حضار اهداف، رویکرد، ایدههای کلیدی، سؤالات اساسی دروس و رویکرد آموزشی (مسئله محور بودن) در درس را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت مهمترین معیار در انتخاب محتوا توجه به مضامینی بود که در جامعه به آن نیاز است و این محتوا در قالب مسئله طراحی شده است. ما در این درس صرفاً به دنبال انتقال دانش موضوعی نیستیم. ما نمیتوانیم به دانشآموزان اجبار کنیم چه چیز بگوید و چه چیز نگوید، چه چیزی ببیند یا نبیند اما میتوانیم به او کمک کنیم در انتخابهای خود از معیارهای معتبر استفاده کند. هدف ما این است که دانشآموزان تاحدودی توانایی خوانش پیامهای رسانهای را پیدا کنند.
در ادامه آقای دکتر امانی مدیرکل محترم دفتر نیز ضمن خوشامدگویی و استقبال از برگزاری این نشست اظهار داشتند: کتابهای جدید مانند نوزادان تازه به دنیا آمده هستند که میبایست تا مدتی مراقبت ویژه از آنها به عمل بیاید. من به کتابهای جدید خیلی امید دارم،کتاب تفکر و سواد رسانهای قرار نیست مانند کتابهای دانشگاهی رشته ارتباطات باشد، چراکه به عقیده من بازگویی و نقلقول بزرگان درباره یک موضوع دردی از جامعه درمان نمیکند. عمده مسائل باید در مغز دانشآموزان اتفاق بیفتد. در مدارس نیز از این درس استقبال خوبی شده است.
این گزارش می افزاید: سرگروههای آموزشی نیز پیشنهادهایی دربارة آموزش معلمان، نظارت بر اجرای برنامه در مدارس، افزایش زمان و کیفیت آموزش ضمن خدمت، اصلاحات دروس و برگزاری نمایشگاه از تولیدات دانشآموزان در این درس داشتند.
در پایان جلسه مقرر شد همکاری بین سرگروهها و دفتر تألیف به صورت مستمر با جلسات منظم ادامه یابد.
ارسال نظر