موضوع «تربیت» منحصر به چاردیواری مدرسه نیست



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که به مناسبت سی امین سالگرد طرح شاهد امروز ۱۰اسفند در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد درخصوص برنامه های آموزش و پرورش و خصوصیات دانش آموزانی که در این راه جان خود را فدا کردند اظهار کرد : بنده قبل از انقلاب و بعد در جنگ تحمیلی در مدرسه بودم احساس میکنم شاید روح این دانش آموزان در این مراسم حاضر باشد و پیامی را از خصوصیات خود به من می دهند.

وی ادامه داد:  این دانش آموزان الگوهایی هستند که خود ما و فرزندان ما از آنها در مسیر تداوم انقلاب استفاده می کنیم و قدم برمیداریم.

دانش آشتیانی با اشاره به ۲ خصوصیات عمده این دانش آموزان گفت: در مدرسه دانش آموزانی که این مسیر را طی کردند  تفاوت هایی با دیگران داشته اند اولین مساله ای که این افراد داشتند بحث خودسازی بود و در فرآیند آموزش به خود می پرداختند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهم ترین مساله خودسازی این افرادبحث ایمان، تقید و وفاداری به امام بود نه تنها در جبهه های جنگ بلکه در درون مدرسه این موضوع وجود داشت .

وی تصریح کرد این دانش آموزان دارای فعالیت هایی بودند که نشان می دادبرای زندگی خود برنامه ویژه دارند.

دانش آشتیانی دومین خصوصیت این دانش آموزان را خصوصیات اخلاقی و اجتماعی بیان کرد و افزود: کمک به دیگران و مشارکت در فعالیت های مدرسه نمونه هایی است که حتما به این دلیل خدا این دانش آموزان را انتخاب کرده و راهی جبهه های نبرد کرده است.

وی عنوان کرد: من در جبهه ها که بودم روحیات و خصوصیات این دانش آموزان را می دیدم که با چه روحیه و خصوصیاتی در شب های عملیات به عبادت و در روز عملیات شیرمردانی در جبهه نبرد بودند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: این دانش آموزان هرزمان از جبهه برمی گشتند رشد فکری و تعالی آنها به وضوح دیده میشد و پس از برگشت می گفتند که احساس می کنیم این فضا را نمی توانیم تحمل کنیم.

دانش آشتیانی با بیان اینکه خصوصیات بارز آنها مسایل اخلاقی است گفت : صداقت عدم ریاکاری پشتکار تلاش فعالیت و نماز شب آنها پس از برگشت از خصوصیات این دانش آموزان است.

وی ادامه داد : یکی از مواردی که این دانش آموزان بر آن تاکید داشتند حق الناس بود که داخل مدرسه در نگهداری اموال کوشا بوده و آنها را اموال عمومی تلقی می کردند.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه معتقدم این مسایل باید برای تمام جامعه عنوان شود عنوان کرد: در روال کار تربیتی در داخل مدارس باید ایثار و گذشت مطرح شود زیرا این دانش آموزان با وفاداری به انقلاب و نظام با انجام وظیفه سر از پا نمیشناسند و راهی جبهه ها می شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تداوم انقلاب در سایه ایمان اعتقاد واخلاق در زمان این افراد در جامعه تضمین می شوداگر این موضوعات از جامعه رخت بربندد جامعه راه امام و رهبری را طی نمی کند.

رفتار مسئولان و جامعه در تربیت دانش آموزان نقش دارد

وی ادامه داد من بعنوان مسئول آموزش و پرورش به همه عنوان میکنم که موضوع تربیت موضوعی نیست که در چاردیواری درسه اتفاق بیافتد بلکه در جامعه تداوم می یابد لذا رفتار مسئولان و جامعه در تربیت دانش آموزان نقش دارد.                             

ایمان و اخلاق رمز موفقیت جامعه است

دانش آشتیانی اشاره کرد: اگر من به خصوصیات این دانش آموزان تاکید می کنم و پیام شهیدان را می رسانم که ایمان و اخلاق رمز موفقیت جامعه است باید همه به آن پایبند باشیم.

اگر در جامعه اخلاق حاکم شود دانش آموزان با اخلاق تربیت می شوند

وی عدم ریاکاری صداقت راستی درستی کمک به همنوع ازخودگذشتگی را از خصوصیات این دانش آموزان خواند و گفت: اگر در جامعه اخلاق حاکم شود دانش اموزان با اخلاق تربیت می شوند لذامسیولیت همه در این عرصه بسیار مهم است که باید رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که هرحرکتی از این جهت منجر می شود به اینکه دانش آموزان با دیدن الگوهای غلط به نسلی بااخلاق و باایمان انقلاب تبدیل شوند.

اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم

وی همچنین اظهار کرد : در آینده نزدیک در سال ۹۶ انتخابات را داریم مهم ترین مساله تجربه ای است که دانش آموزان در یک مسئولیت اجتماعی شرکت می کنند و این جریان را می بینند.

دانش آشتیانی ادامه داد : این موضوعات همه در تربیت دانش آموزان  نقش تاثیرگذار است  سعی شود که اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم زیرا بی اخلاقی تاثیر منفی در جامعه  دارد.

وی افزود: امیدوارم همه این پیام شهیدان را درک کرده و سعی کنند لین خصوصیات را در فرزندان جاری کنیم که این انقلاب و نسل اینده در جهت تحقق اهداف رهبری و امام قدم بردارد.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA