وزارت علوم مشکل کنکور را حل کند



مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در چهار سال گذشته چند زیر نظام سند تحول بنیادین تهیه شده است؟»، اظهار داشت: باید 6 زیر نظام سند تحول تولید می‌شد.

وی افزود: از این تعداد، 3 زیر نظام تدوین، تصویب و ابلاغ شد و 3 زیر نظام دیگر تدوین شده و مراحل تصویب و ابلاغ آن باقی مانده است.

نوید ادهم با اشاره به زیر نظام‌هایی که هنوز تصویب نشده است، خاطرنشان کرد: زیر نظام «مدیریت راهبردی»، زیر نظام «منابع مالی» و زیر نظام «منابع انسانی» است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص سرعت بخشیدن به روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اجرای سند تحول الزاماتی نیاز دارد که بخشی درونی و بخشی هم مربوط به بیرون سازمان است.

وی افزود: آنچه مربوط به درون سازمان است متشکل از «آموزش معلمان»، «تهیه کتاب‌های درسی متناسب با سند»، «تغییر شیوه‌های مدیریت» و «تجهیز مدارس به فناوری‌های جدید» است که آموزش و پرورش آنها را دنبال می‌کند.

نوید ادهم به بخش بیرونی که وظایف دیگر سازمان‌هاست اشاره و تصریح کرد: حمایت‌های مادی و معنوی دیگر سازمان‌ها در اجرای سند تحول نیاز است که در این حوزه کمتر این اتفاق را شاهد بودیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: رسانه ملی که باید به گفتمان سند تحول آموزش و پرورش می‌پرداخت، این کار را کمتر انجام داد؛ سایر دستگاه‌ها مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که باید مشکل کنکور را حل کند و یا یک روش دیگر برای پذیرش دانشجو ارائه شود، این کار را انجام نداده است.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA