وظیفه اصلی پژوهشگاه؛ پشتیبانی پژوهشی از طرح ها و برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش است



به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فرهاد کریمی با اشاره به مدیریت طرح‌های پژوهشی و اقدامات تحولی در پژوهشگاه مطالعات، اظهار کرد: پژوهشگاه به‌عنوان بازوی پژوهشی آموزش‌وپرورش است و وظیفه‌داریم که از  طرح ها و برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش پشتیبانی کنیم.

وی افزود: هدف غایی ارتقای کیفیت فرآیندهای اصلی نظام آموزش‌ و پرورش و بهبود یادگیری و آموزش در مدارس است و از رهگذرمسئله شناسی، تمهید مقدمات و ارزشیابی پژوهش‌ها و کاربست نتایج تحقیقات به دنبال برنامه تحول و توسعه تحقیقات در وزارت آموزش‌وپرورش هستیم.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفیت تحقیقات، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری  مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی بخش پژوهش را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: برای این منظور شناسایی درست و کامل از وضعیت موجود انجام می‌گیرد و با آینده‌ پژوهی و واقع‌نگری و تمرکز بر استاد بالادستی نتایج تحقیقات در آموزش‌وپرورش به کار گرفته می‌شود.

کریمی در ادامه اضافه کرد: در استان‌ها فرآیندها و چرخه‌ها و تضمین کیفیت پژوهش‌ها، محصولات و بروندادها اصلاح و بهبود پیدا کند و سنجش نیازهای آموزشی پژوهشگران آموزش‌وپرورش و تدوین برنامه برای پاسخ‌دهی انجام گیرد.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ تفکر و پژوهش، اظهار کرد: بهبود راهبردها و روش‌های آموزش تفکر و پژوهشگری در مدارس، تحکیم و ارتقای کیفیت برنامه پژوهش عمل، توسعه روش تدریس پژوهش محور و توسعه کیفیت پژوهش سراهای دانش‌آموزی ازجمله اقداماتی است که برای این توسعه باید مدنظر قرار بگیرد.

کریمی در پایان گفت: در مؤلفه برنامه‌ای پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش ۶محور تدوین‌شده است که ذیل هر محور چندین اقدام اساسی تعریف‌شده است و در پژوهشگاه پیگیر عملیاتی شدن اقدامات هستیم

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA