به دنبال رفع شکاف ها و کمبودها در بازآرایی تشکیلاتی بودیم



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره فعالیت‌های این سازمان و تغییر ساختار اظهار کرد: در تغییر ساختار به دنبال رفع موانع هستیم، به عنوان مثال در کارشناسی روی مدرسه تمرکز نداشتیم و حوزه 11گانه یادگیری مستقر نشده بود.

وی ادامه داد: در جهت گیری مطالب درسی شکاف بین حوزه نظری و فنی حرفه‌ای وجود داشت که سعی شد در تغییر ساختار آن را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه چهار نشست جمعی با کارشناسان برای تغییر ساختار داشتیم، گفت: در نهایت مباحث به بازآرایی تشکیلاتی رسیدیم، البته این موضوع باید در هیئت امنا مطرح شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه بعد از تصویب هیئت مدیره و تصویب سازمان امور اداری – استخدامی تغییر ساختار به مرحله اجرا می‌رسد، اظهار کرد: به دنبال تغییر وظایف و ساختار جدید هستیم تا طراحی و تولید بسته‌های یادگیری را متناسب با نیاز انجام دهیم و در این مسیر که نگاهی کلان‌نگر دارد خود مدرسه هم در تشکیلات سازمان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ایشان تصریح کرد: طراحی کلان برای دوره‌ها و شاخه‌های تحصیلی متناسب با وضعیت آن‌ها انجام می‌شود و در این حوزه‌ها موضوع تربیت به عنوان مقوله‌ای تکمیلی و تعالی هویت ساز مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اهداف دوره‌های تحصیلی تصویب و ابلاغ شده است، گفت: بر اساس اهداف ابلاغی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم البته اینگونه نبوده که قبل‌تر کاری انجام نشده باشد چراکه این فعالیت کاری میان مدت و هدفمند محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: تا امروز در آموزش و پرورش هسته شکل گرفته در آموزش و پرورش پاسخگوی علمی برای طراحی‌های کلان نبوده است و قرار داریم بنا بر وظایف ذاتی سازمان پژوهش این طرح‌های کلان را اجرایی کنیم.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA