آموزش و پرورش به پژوهشگاه‌های مختلف منطقه ای نیاز دارد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان اصلی این سازمان برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ساختار جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی گفت: «مرحله بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی هیچ ارتباطی به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نداشته است. پژوهشگاه با قدرت به کار خود ادامه می دهد و ما هم تا جایی که بتوانیم به آن به عنوان یک مجموعه پژوهشی توانمند و مورد نیاز برای آموزش و پرورش کمک می‌کنیم.»

او ادامه داد: «مورد دیگر که دوستان درباره آن بسیار قلم‌فرسایی و اظهارنظر کردند، این است که فکر می‌کنند بنده با وجود پژوهشگاه مخالفم؛ بنده نه تنها با وجود پژوهشگاه مخالف نیستم بلکه معتقدم ما در آموزش و پرورش بنا به نیازهای منطقه‌ای به پژوهشگاه‌های مختلفی احتیاج داریم. من در جمع اعضای هیات علمی پژوهشگاه گفتم که نه تنها در هر استان و منطقه بلکه در هر ناحیه‌ای از کشور به دلیل وجود مسائل مورد نیاز برای پژوهش، به پژوهشگاه نیازمندیم.»

ذوعلم گفت: «اگر بخواهیم به طور جدی به اصل مدرسه‌محوری بپردازیم باید روح و جوهره پژوهشگاهی به اداره‌های کل استان‌ها و مناطق ما دمیده شود و این ادارات به مرکزی برای مراجعه مدرسه برای حل مسائل پژوهشی مدرسه تبدیل شوند.»

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: «درباره اینکه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همچنان در ذیل سازمان پژوهش قرار بگیرد یا نه شخصا هیچ نظر خاصی ندارم و هرچه را که در نهایت مسئولان و سازمان اداری و استخدامی به جمع بندی برسند را قبول می‌کنم. در وضع فعلی پژوهشگاه با قوت کار می‌کند و ما نیز تلاش می‌کنیم پژوهشگاه خلاق و توانمندتر از گذشته شود. مساله اصلی این است که ما به پژوهشگاه کمک کنیم.»

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA