به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی ذو علم سه شنبه 25 تیرماه 98 در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: برنامه درسی ملی مبتنی بر سند تحول بنیادین کارآمدترین نقشه راه مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و می بایست به عنوان نقشه راه متولیان تعلیم و تربیت تلقی شود.
وی با بیان اینکه برنامه درسی ملی به یک اندیشه در سپهر نظام آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است؛ خاطرنشان کرد: می بایست بستر لازم برای اندیشه محوری و ایجاد نگرش های تربیتی در بین دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور در عین حال با اظهار اینکه هویت کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین است؛ توضیح داد: تربیت به عنوان یک فرآیند دو سویه و تعاملی تنها با توجه به مقوله هویت بخشی در بین دانش آموزان محقق می شود.
حجت الاسلام ذو علم در ادامه با برشمردن پنج عنصر هویت بخش بر مبنای سند تحول، تصریح کرد: تفکر فعال، باور دینی، عمل به رفتار، دانش و معرفت و ارزش های اخلاقی عناصر هویت بخش هستند که بدون توجه به این عناصر سنجش میزان موفقیت آموزش و پرورش در نیل به اهداف عملکردی امکان پذیر نخواهد بود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ارزش مداری در بین دانش آموزان، خاطرنشان کرد: با ایجاد نگاه تحولی در بین ارکان تعلیم و تربیت می توان شاهد تحقق بسترسازی برای ترویج ارزش محوری، خودسازی، تربیت پذیری و نگاه تحولی در بین متولیان امر تعلیم و تربیت اعم از مدیر و معلم بود.
حجت الاسلام ذو علم در پایان یادآور شد: همه فعالیت های آموزش بر مبنای سند تحول بنیادین به عنوان شاکله اصلی نظام تعلیم و و تربیت قرار دارد. همه ارکان مجموعه آموزش و پرورش کشور می بایست بر مبنای برنامه درسی ملی گام بردارند.
ارسال نظر