اخلاق و عمل: دو ویژگی‌ مدیران موفق



نشست هم اندیشی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با کارشناسان و مدیران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، این جلسه با حضور جناب آقای دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان و آقای محمدابراهیم محمدی سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار شد.

در این جلسه، دکتر ملکی ضمن ابراز خرسندی از پذیرش مسئولیت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی توسط آقای محمدی گفت: «در دوران مسئولیت‌های خودم در سازمان پژوهش به این باور رسیدم که اگر دو صفت اخلاق انسانی ـ الهی و مرد عمل بودن در یک مدیر وجود داشته باشد، خیال مدیران بالادستی به مقدار زیادی راحت خواهد بود چون این شخص به راحتی می‌تواند یک مسئولیت بزرگ را عهده‌دار شود و به آخر برساند.»

ایشان با اشاره به اینکه این جلسه، یک جلسه‌ عمومی بوده و جلسه‌ای تخصصی نیست، گفت: «سازمان پژوهش سازمانی علمی بوده و یک سازمان علمی هم با مباحث علمی و تخصصی زنده است. در جلسات عمومی دنبال مباحث تخصصی و ویژه نیستیم بلکه می‌خواهیم به مسائل مرتبط با جنبه عمومی و زندگی شخصی و حرفه‌ای همکاران بپردازیم و به دغدغه‌ها و سؤالات اداری و حرفه‌ای آنها پاسخ بدهیم.»

دکتر ملکی با تأکید بر اینکه در سازمان پژوهش نباید گفت‌وگوی آشکار بین همکاران و مسئولان کم‌رنگ شود، گفت: «خاصیت سخن مسافر بودن آن است. سخنی که مطرح می‌شود از زبانی به زبان دیگر سفر می‌کند و گاهی یک مسئله معمولی به سوء تفاهم‌ها تبدیل می‌شود. این‌مسائل باید در سازمان کاهش یابد و یکی از روش‌های کاهش آن همین است که در جلسات عمومی همه نکات مطرح شوند.»

در ادامه این نشست آقای محمدابراهیم محمدی با اشاره به انتظارات از دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت:«این توجه وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند؛ البته با لطف و عنایت الهی و کمک شما می‌کوشیم تا این انتظارات را عملی کنیم. از آنجایی که آقای دکتر ملکی در حوزه نظام تعلیم و تربیت و تدبیر صاحب زیسته ارزشمندی هستند، دستورات ایشان به دور از آزمون و خطاهای متعارف است و این می‌تواند نقطه اتکایی برای ما باشد. ما هم به پشتوانه همین دانش می‌توانیم با طیب خاطر به وظایف خودمان عمل کنیم.»

سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی ادامه داد: «آنچه ایشان به من ابلاغ کرده‌اند در واقع دغدغه‌های خودم بود. اعتقادم این است فلسفه تغییر، تطور است. یعنی حرکت، شتاب، ریل‌گذاری و تحول به نفع جامعه ذینفعان. اگر قرار بود همان روش‌های قبلی ادامه پیدا کند دیگر دلیلی برای تغییرات نبود. الان از ما انتظار تحول دارند.»

محمدی درخصوص مصادیق تغییر در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: «در سال‌های گذشته  نسبت به برگزاری جشنواره‌های رشد با چنین فرایند و خروجی احساس خوبی نداشتم. باید بررسی کنیم که این جشنواره‌ها چرا هستند و چرا باید باشند. آیا این جشنواره‌‌ها می‌توانند در تسهیل‌گری آموزش ایفای نقش کنند؟ در حوزه مجلات رشد هم در حال بازنگری هستیم. حرکتی را شروع کرده‌ایم اما ویرایش هم سرجای خودش هست. بازگشت به داشته‌های خودمان اهمیت زیادی دارد. ما در این مجموعه افراد توانمند و علاقه‌مند و دلسوز داریم. در توسعه مصوبه 828 هم در حال تلاش هستیم. حوزه معلمان هنرمند را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. معلمان هنرمند افرادی هستند که بهترین تولید کننده‌اند. البته  هنرمندانی هم داریم که آموزش و پرورشی نیستند اما علاقه‌مندند در این حوزه کار کنند که خیلی هم خوب است.اولویت نخست ما معلمان هنرمند هستند.»

سپس دکتر اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان با ابراز خرسندی از اعتمادی که به حوزه این معاونت وجود دارد گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این معاونت در زمینه‌های مرتبط وظایف نسبت به همکاران ارائه نمود.

در ادامه این جلسه همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پرسش‌هایی را در زمینه‌‌های مختلف مطرح کردند. پاسخ‌های رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان به این سؤالات پایان بخش این جلسه بود.

 

 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA