فریدون اکبری رئیس گروه تألیف زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، با بیان سخنانی پیرامون آموزش زبان فارسی گفت: آموزش زبان فارسی از پایه نخست آموزش مدرسهای و رسمی کشورمان، دو کفه دارد: کفه مهارتهای خوانداری و کفه مهارتهای شنیداری.
وی افزود: سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی از سال 1389، توجه به پرورش تواناییهای دیداری یا شفاهی زبان و کفه نمادهای خطی یا مکتوب و نوشتاری را در کتابهای درسی اول ابتدایی بهجد مورد توجه قرار داده است.
عضو هیأت علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی خاطر نشان کرد: حواس پنجگانه، سپهسالاران عقل و علم و اصلیترین نقشآفرینان در حوزه زبانآموزی هستند و باید برای پرورش گستره و پهنای زبانآموزی دانشآموزان که همان دنیای مغز آنهاست، آگاهانه برنامهریزی کرد.
اکبری با تأکید بر کتاب درسی به عنوان اولین و مهمترین منبع آموزشی دوره ابتدایی گفت: تولید کتابهای آموزشی و کمکدرسی نامناسب، جریانی وارونه به سمت و سوی آموزش کتاب درسی است و موجب سردرگمی خانواده ها و آموزگاران میشود؛ از اینرو تأکید ما همیشه براین است که مرجع، کتاب درسی است و در درجه بعد کارافزارهای آموزشی قرار دارند.
ارسال نظر