رییس سازمان پژوهش و برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش از توزیع نرمافزار بر فراز آسمان همراه با کتب درسی خبر داد و گفت: از مدیران آموزش و پرورش میخواهیم این نرمافزارها را در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار دهند تا آنها بتوانند از کلاس درس پشتیبانی کنند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجتالاسلام والمسلمین محیالدین بهرام محمدیان در میزگرد سند تحول بنیادین که در دومین روز از سیودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه لازمه تحول در عین شناختن اقتضائات فراهم آوردن فرصتهاست، اظهار کرد: افراد تحولگرا به دنبال خلق امکانات هستند.
وی افزود: اگر میخواهیم آنچه را که به عنوان سند و نقشه راه تدوین کردهایم عملیاتی کنیم، باید اجتهاد مستمر داشته باشیم و در زمان حال نمانیم و زمانهای پیشرو را بشناسیم.
بهرام محمدیان ضمن تاکید بر اینکه باید مبتنی بر زمان، خلق موقعیت برای ایفای نقش در راستای تحول داشته باشیم، گفت: اجتهاد مستمر باید مبتنی بر نظام معیار باشد. این موضوع هرچند ما را بینیاز از یافتههای بشری نمیکند؛ اما اگر یافتهها را با نظام اجتهاد خود جمع ببندیم، یعنی مشروعیت و مقبولیت نظام آموزش و پرورش را تضمین کردهایم.
وی ادامه داد: در هر اقدام تحولی مشروع بودن کارآمد بودن و اثرگذار بودن به نحوی که پیامد مثبت داشته باشد، باید تضمین شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارکان و مولفههای تحول متنوع و تابعی از نظامها و زیرنظامهای تعلیم و تربیت است، گفت: یکی از این نظامها برنامه درس ملی است که همزمان با تدوین سند تحول به صورت مهندسی معکوس تنظیم و تهیه شد و در شورای عالی به تصویب رسید و چند سالی است که به اجرا در آمده است.
محمدیان ادامه داد: سیالیت، نظامسازی و هویتپردازی در برنامه درس ملی باید مورد توجه باشد و هر تحولی یک امر تدریجی و مستمر است و نباید در اجرای آن شتاب کرد.
وی به ضرورت تولید بستههای آموزشی در کنار کتب درسی تاکید و عنوان کرد: کتاب درسی تنها رسانه آموزشی ما نیست و در کنار آن مجلات، محتواهای الکترونیکی و... را داریم.
ارسال نظر