
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب «چیستی، چرایی و چگونگی آموزش مفاهیم قرآن کریم» در سه فصل «چیستی آموزش مفاهیم قرآن کریم»، «چرایی آموزش مفاهیم قرآن» و «چگونگی آموزش مفاهیم قرآن کریم» تألیف شده است.
این گزارش می افزاید: فصل سوم این اثر شامل سه بخش میشود، بخش اول به اصول حاکم بر محتوا و سازماندهی آن میپردازد. بخش دوم اصول حاکم بر روش تدریس مفاهیم قرآن را بررسی میکند و بخش سوم به اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی اختصاص دارد.
توجه به القای احساس موفقیت و اعتماد به نفس یکی از مباحث ویژه این کتاب است که به تفصیل به آن پرداخته شده، در این بخش میخوانیم: «ارزشیابی همیشه باید به نحوی انجام شود که قرآنآموزان از میزان موفقیت خود آگاهی یافته و احساس موفقیت کنند و نیز با راهنماییهای لازم، نواقص و اشتباهات خود را یافته و درصدد جبران و رفع آنها برآیند. این چنین است که یاددهی ـ یادگیری هم شیرین میشود و هم منجر به اعتماد نفس خواهد شد».
ارسال نظر